RTV Teorija i praksa

građevinarstvo itd.). Najviše radnika u individualnom sektoru svojine ima Južnomoravski (2,7%) i Podrinjsko-kolubarski region (1,7%) i Beograd (1,9%), dok je u ostalim regionima taj broj manji. Učešče regiona u obeležjima SR Srbije. - Veliko, mada nejednako, zaostajanje svih regiona u odnosu na Beograd postaje veoma vidljivo kod analize učešća regiona u SR Srbiji (1977. godine), po nizu obeležja, od kojih smo neka več pominjali. Tako, na primer, Beograd u društvenom proizvodu SRS učestvuje gotovo sa 30% a ostali regioni od 3% do 7%; u društvenom proizvodu od industrije Beograd učestvuje sa 21,2% a ostali od 2,8% do 8,8%; u prometu trgovine na malo Beograd sa 26,1% a ostali u rasponu od 3,2% do 6,6%; u ukupnim izdacima društvenih i javnih službi, Beograd sa 46,4% a ostali od 2,1% do 5%; u broju lekara u SR Srbiji Beograd učestvuje sa 36,5% a ostali od 2,6% do 7,9% ili ukupno toliko koliko Beograd sam - 36,7%. Ostale regionalne razlike u društvenom i ekonomskom razvoju.Mada danas postoje i neki svežiji podaci, u razmatranju izvesnog broja varijabli koje potvrđuju postojanje regionalnih razlika u društvenom i ekonomskom razvoiu, koristili smo se več navedenom publikacijom Republičkog zavoda za statistiku 8 a kao najpotpunijom i za upoređivanje najpogodnijom zbirkom pregleda po regionima koja nam je bila dostupna u vreme početka rada na projektu. Izvršen je izbor dvadesetak tzv. naturalnih veličina ili njihovih odnosa i indikatora koji „omogućavaju uspešno upoređivanje svakog regiona sa ostalim, kao isa širim društveno-političkim zajednicama” ls ito onih promenljivih koje su, po našem mišljenju, od značaja i za koncipiranje regionalnih TV programa, i kod kojih se lakše uočavaju regionalne razlike. U tabeli 2 dat je pregled ovih veličina, ali su izostavljeni proseci za SR Srbiju i za užu teritoriju Srbije a izdvojeni su podaci za grad Beograd koji, kao što smo več rekli, po svojim obeležjima veoma mnogo odudara od ostalih regionalnih zajednica. Važno je napomenuti da na ovom mestu prikazujemo, рге svega, grupna obeležja po regionima za razliku od prethodnih poglavlja gde smo veču pažnju posvetili individualnim obeležjima stanovništva, koja u mnogome objašnjavaju odnos gledalaca prema televizijskom programu (npr. pol, uzrast, obrazovanje i sl.).

15 Vidi; fusnota Ba, Predgovor, str. 3.

109