RTV Teorija i praksa

-koštano-zglobnom sistemu za izvršavanje pokreta, da je taj deo oštečen. To je sve posledica baš toga što se normalno ovaj centar nije razvio a jedan nenormalni je preuzeo komandu i doveo do te jedne pogrešne šeme, da tako kažemo hoda, i pokreta, mada ovi iskazi pripadaju učesniku u emisiji analiziraću ih na isti način kao da su nekog profesionalnog učesnika u emisiji, zato što smatram da urednik emisije mora da zna šta može očekivati da če pozvani učesnik reči, mora s njim da se dogovori da svoje izlaganje prilagodi usmenom hpu saopštavanja i jezičkoj i kognitivnoj razvijenosti deteta i detetovim interesovanjima. Predlog o tome kojim redom treba da se iznesu informacije; 1. Šta je cerebralna paraliza? (bolje je prevesti) Cerebralna paraliza je bolest. 2. Kako ona nastaje? koja nastaje kada je oštećen onaj deo mozga u kojem su smešteni centri za pokret. 3. Znaci ove bolesti: Bolesnik ne može da ... Obeležja dobrog usmenog govora ne zahtevaju ponavljanje informacije, up. koji evo već četvrtu godinu dolaze deci u goste na Principovac. To je već jedna lepa tradicija koja traje eto već četvrtu godinu, druga rečenica je suvišna. Posebno mje dobro istu informaciju dati dva puta, jednom pomoču reči iz specijalizovanih leksičkih sistema a drugi put prevodeći je, s obzirom na to ko je gledalac kome je emisija namenjena, na tip emisije i, uopšte, na to što je to televizijska emisija, upotreba stručnih izraza je nepotrebna. I u ovoj emisiji javljaju se primeri upotrebe semantički ispražnjenih frazeoloških izraza, up. Doktore, Sta je ova bolnica, u stvari, i preuzimaju se blokirane sintagme, up. koji sticajem odredenih životmh okolnosti ne žive...

zakljuCne napomene Obeležja komunikacione sheme Komunikaciona shema je u većini emisija dobro postavljena ali je osnovni model često izmenjen nedovoljnim poznavanjem ili previđanjem obeležja televizijskog medija, tipoloških karakteristika pojedinih komunikacionih shema, tipa ermsije i njenog sadržaja i saznajne i jezičke sposobnosti primaoca poruke.

106