RTV Teorija i praksa

komuniciranje. Sistem takvog komuniciranja irebalo bi prethodno da na demokratski način zaživi u konkretnim društvenim i kulturnim sredinama u kojima se oseća potreba međusobnog povezivanja, zbližavanja i zajedništva. Ako bi se na primer sačinio zabavno-humorističko-revijalni rekreativni program promišljen kao dramatoška celina, program određenim delom zasnovan na radio-komunikadjama, a drugim delom i na komunikaciji pomoću drugih medija estrada, film, televizija - ako bi tako zamišljen program startovao paralelno, istovremeno za publiku, uzimam primer pozorišta u Velikoj Plani i za publiku Doma kulture u Nišu, ako bi deo takvog programa putem direktnog i naizmeničnog uključivanja Radio-Velike Plane i Radio-Niša bio prenošen iz jedne sale u drugu, iz Velike Plane u Niš i obratno, i ako bi celinu tog programa koji dakle teče paralelno između dva grada, u interkomunikaciji preuzimao na primer Radio-Beograd ili Teievizija Beograd u masovnom komumciranju dobili bismo kao rezultat realno kretanje ka socijalizaciji i demokratizaciji naših kulturnih programa. Bio bi to put ka ostvarivanju najširih društvenih i kultonih funkcija i medija masovnog komuniciranja i najneposrednijih učesnika i kreatora. M. DRAGIČEVIĆ: Imajući na umu pozitivne rezultate i predstavljanje drugih humorista iz drugih centara, na primer iz Beograda i Zagreba, na javnim snimanjima emisija Cik-cak i ostalih, ta iskustva navode na pomisao o nekoj specifičnoj ligi, odnosno štafeti koju bi jugoslovenski humoristi predstavljani u programu i na estradi nosili na korist programa i na zadovoljstvo slušalaca radnih Ijudi i građana kojima je program namenjen i na koji bi oni morali i moraju da utiču. O, ZORABDIĆ: Sasvim se slažem sa Đuričićem oko objedinjavanja snaga naših radio-stanica, da imamo stalne junake u svim emisijama Vesele večeri, da ne ide Zagreb sa svojim, Beograd sa svojim, Sarajevo sa svojim, Npvi Sad sa svojim, da bismo morali (kad se jedan lik pojavi u jednoj emisiji, da se pojavi i u drugim emisijama) da održimo taj kontinuitet Ja sam i za konkurs koji bismo zajednički finansirali. Do sad je to imao samo Radio-Beograd. Ja ne znam da li je još neko imao konkurs za humorističke priloge. Kad bi taj konkurs bio zajednički i kad bi sve radio-stanice sudelovale, mogli bismo dati neke veće nagrade, posvetiti veču pažnju. Mislim da bi to

74