RTV Teorija i praksa

BOŽOVIĆ: ja bih rekao nešto, izgleda da se moramo odrediti prema tome kako shvatamo javnost Svi segmenti u javnosti moraju biti prisutni pred javnošću. ĆURČIĆ: Mi vrlo često tu govorimo privatnost, privatna svojina, egoizam. To su postulati građanskog društva, građanske teorije. Mi danas živimo u jednom socijalističkom društvu gde su vladajuči postulati društveno, društvena svojina, društveno upravljanje, kolektivizam, altruizam... Otkuda ipak tohko straha od skrivenog mikrofona? BOŽOVIĆ; Po Marksu lična sloboda ne počiva na privatnoj sferi. Moramo ralčistiti te stvari. Ipak, i tu gde je privatan interes on pripada, ako hočete jednom građanskom društvu u onom ortodoksnom smislu reči, a tu se zaista moramo na neki način suočiti sa samom slobodom. Vidite, sloboda informisanja je važna stvar, ah ona jednog trenutka atakira na slobodu građana. Onda je ona problematična. KASTRATOVIĆ: Ja bih, ako mi dozvolite, istakao jednu drugu stvar. Koji je učinak, koji je profit u društvenom smislu, koja je korisnost jednog ovakvog intervjua kakav je napravljen u pogledu onoga što žehmo da nazovemo javnim, društvenim interesom. Šta je društvo dobilo time što je jedna gazdarica intervjuisana i društvo saznalo ono što je u krajnjoj hniji sfera saznanja ili sfera interesovanja nekih drugih organizovanih službi u nas. I koji je, da h je mnogo važniji, drugi društveni interes a to je upravo štititi prava u ovom ih onom smislu. Prema tome, kad govorimo o društvenom interesu u prvom redu moramo da mishmo da je preči društveni interes - zaštita prava građana pa tek onda, mnogo je posteriorniji ovaj drugi interes za kojim vi tragate. MIRKOV; Pri tome mishte i na prava datog slušaoca, odnosno date gazdarice? KASTRATOVIĆ: Date gazdarice, sigurno! MIRKOV; Pa tu je očigledno da se pitanje svrsishodnosti ovakvog jednog pothvata verovatno postavlja pred novinarstvo u cehni, nezavisno samo od date teme. Ja moram reči da sam o tome mnogo razmišljao, ja doživljavam jedan takav primer i jedno

61