RTV Teorija i praksa

aplaudiranja; vrednost - deformisani verbalni sloj procedure licitacije pojačane udarcima čeldća: pojedinačnim, dvostrukim, trostruldm. Na sličan način autor konstruiše pijacu, sudnicu, govor Značenjsko-stvaralačld materijal u Mi predstavljaju: sredoslovni gest, rečenički ekvivalent, uzvičnici, onomatopeje, akustičld deformisane autonomne izražajne jedinice, parole vojnih komandi ili ispovesti lišene emocionalne ekspresije, kao na primer, upoređivanje brojeva. Ovde najčešče imamo znakovnu poLisemiju, na primer: reč „bravo” lišenu ekspresije, pucanj i plač deteta. Ili: vojne komande prati punjenje oružja, eksplozija granata i prebrojavanje na smotri skauta. Plač deteta prati bogat u simbolici eho vergia i vojničke trube. Ta truba može usmeriti primaoca na buđenje u vojničkom logoru, na svečanu smotru, ali i na zvuk trube u hrišćanskoj eshatologiji u kojoj znači dan poslednjeg suda. Lestvica ijudsldh ponašanja kod Rudnjika prelazi od mirnog razgovora do krvoločne vike koja podseča na borbu divljih životinja. Može se reći da se ovako konstruisana značenja sistematizuju horizontalno. Veoma karakteristična polisemija, ili drugim rečima, znakovna debljina sistematizuje se vertikalno. To nije slučajnost Rudnjik zahvata čovekovu sudbinu u sinhroničkom i dijahroničkom aspektu. Još bih dodala da su za ovaj akustički tekst karakteristični oštri zvučni rezovi, iznenadne tonske gradacije ili, pak, neprimetni prelasci granice tišine i zvuka U oba primera značenjsko-stvaralački zahvati se zasnivaju na organizaciji zvučnog verbalnog sloja, na semantičldm preobražajima verbalnog sloja, njegovoj akustičkoj preparaciji ili verbalno-zvučnoj montaži Čini se da mehanizam konstruisanja značenja ovde ima izrazito

108