RTV Teorija i praksa

roditelji učenika VIII razreda rekli da im deca prosečno gledaju televiziju 3 časa (Tabela 1.c.). Odgovori roditelja učenika isto kao i odgovori učenika ne potvrđuju hipotezu da učenici nižih razreda (IV) više vremena provode gledajući televiziju od učenika viših razreda (VIII), ali isto tako se znatno razlikuju, što se dužine vremena provedenog ispred televizije tiče, i od odgovora koje su dali sami učenici. To potvrđuje činjenica da su učenici IV razreda rekli da prosečno gledaju televiziju u toku dana 3 časa, dok su njihovi roditelji rekli da im deca prosečno u toku dana gledaju televiziju 2 časa. Isto je i sa VIII razredima: učenici su rekli da gledaju televiziju prosečno dnevno 3,5 časa, dok su njihovi roditelji procenili da im deca u toku dana gledaju televiziju prosečno 3 časa. Ovaj nesklad je možda nastao zbog nemogućnosti dece ili njihovih roditelja da precizno odrede prosečno vreme provedeno ispred TV ekrana, a moguće je i da su roditelji svesno ili nesvesno želeli da sakriju pravu istinu zato što znaju da njihova deca ne bi trebalo toliko vremena da provode ~u druženju” sa televizijsMm ekranom. Što se tiče odgovora na pitanje: „Koliko dnevno porodica gleda televiziju?”, roditelji su prosečno gledanje porodice doveli u divan sklad sa prosečnim gledanjem njihove dece. S koro nijedan roditelj nije rekao da njegovo dete gleda televiziju više nego što gleda cela porodica. Roditelji i IV i VIII razreda su odgovorili da porodica dnevno u proseku gleda 3,5 časa televiziju (Tabela 1.d.). Podhipoteza da devojčice gledaju televizijski program više od dečaka se ne potvrđuje, jer su dobijeni sledeći rezultati: devojčice IV razreda gledaju televiziju u toku dana prosečno 2,5 časa za razliku od dečaka koji gledaju televiziju znatno duže, prosečno 3,5 časa; u VIII razredu i devojčice i dečaci gledaju televiziju u proseku isto 3,5 časa (Tabela 1.b.) dnevno. Iz iznesenih podataka vidi se da kod devojčica interesovanje za televiziju sa uzrastom raste, dok dečaci i na prvom i na drugom uzrastnom nivou gledaju televiziju veoma mnogo. Podatak da interesovanje za gledanje televizije kod devojčica raste sa uzrastom poklapa se sa rezultatom koji je dobio dr jovan Đorđević i Vasič u istraživanju o uticaju televizije na decu i omladinu 1 . Pretpostavka je bila još i da u nižim razredima (IV) bolji učenici više gledaju televiziju od slabijih učenika, a da je u višim razredima (VIII) slučaj obrnut televiziju više gledaju

i Dr Jovan Đorđević, „Televizija u vaspitanju i obrazovanju”

122