RTV Teorija i praksa

Gistava Nadoa (Gustave Nadaut), Romana kod vratarke, popularnog komada Anri Monijea (Henr>' Monnier), Odbleska drugog carstva, ostvarenja koje omogučuje pevačici da, L* pomoč dijaloga, interpretira Ofenbahove najslavnije stranice, pripovetke Srce koje se odaje Edgara Poa (Poe) itd U većini slučajeva trebalo je napisati dijaloge, probati i režirati Godine 1938. televizijski programi su bili sastavljeni od spektakularnih elemenata koji potiču iz pozorišta, muzike, mjuzikhola, ali stopljenih u novi žanr, prema jednom novom ritmu. Umetničko rukovodstvo televizije je pošlo od tačnog principa da stil televizijskih programa, koje će u svojoj kuči primati giedalac, mora biti raznovrstan, edukativan, privlačan, lišen svake sporosti, jer gledalac neče nikad kod kuče posvećivati toliku pažnju niti poštovati disciplinu koje mu nameču pozorišna ili koncertna dvorana. U nedeljnim programima 1938-39. godine „videli smo i čuli” prema shemi: Komične sudove Žila Moanoa (Jules Moinaux), sa dekorom; Galantne svečanosti Pola Verlena (Paul Veriaine), sa igrama mladih balerina na muziku Male svite Debisija (Debussv); jedno Veče u „Crnoj mački”, obnovu slavnog kabarea u dekoru iz 1895; Lamartinovo (Lamartine) Jezero sa vernim obzorjem u pozadini; Lafontenove (La Fontaine) Basne, prikazane u živim slikama, sa dijalozima koje su izvodila deca u lalcrdijsldm kostimima (omladinske emisije); Kad remek-deia ožive, slavne slike, čije ličnosti iznenada napuštaju nepomičan položaj i igraju odgovarajuču scenu; Slike iz istorije, Slavne zanatlije, Francusku u slihama. Emisije običnih dana u sedmici su deiimično posvećene manjim delima komične opere, operete i komedije koje su u celosti igrale specijalizovane trupe: Služavka-gospodarica

77