RTV Teorija i praksa

isključivanjem reči iz jedne umetnosti čija je najveća araž upravo u mogućnosti sinteze. Sličnu je sudbinu doživela diskusija o cilju dramskih emisija Neko je, naime, razmišljajuči o gledanosti naših emisija rekao da televizijska drama mora da bude zabavna Reakcija na to je, kao i u slučaju sa eksperimentalnim emisijama, bila suzdržana, iako se onome ko je ovu tvrdnju izrekao niko izravno nije suprotstavio, što je uglavnom i razumljivo. Započeti ovu diskusiju u suštini bi opet značilo prekoračiti okvire savetovanja, jer bi pre svega trebalo razjasniti šta danas znači pojam zabave, tačnije šta pod tim televizijska publika podrazumeva I ovo je komplikovano pitanje, naročito ako se posmatra iz televizijskog aspekta, jer je televizija i sama sukrivac što se pojam zabave u današnjem vremenu udaljio od aktivnog pojma igre i provoda i što počinje opasno da liči na ostale pasivizirajuće i obezbličavajuće produkte potrošačkog društva Sledeči ovaj trag moralo bi da se stigne i do logičkog kontrapara zabave - do dosade, kako se danas krsti duhovna lenjost i ispraznost, koja se opet leči sličnom zabavom, i tako dalje. Učesnici savetovanja nisu mogli ili nisu hteli da se upuštaju u sve ovo. Iz njihovih reagovanja se, međutim, ipak moglo osetiti da ne bi sa radošću radili ono što rade, kad televizijska drama ne bi bilajiešto više nego zabava u potrošačkom smislu. 1 to im svakako služi na čast

103