RTV Teorija i praksa

Laka uznemirenost za sudbinu heroja i hir scenariste iste su prirode kao i očekivanje brojeva za loto Samo što u sferi neiskrene mimikrije na kraju uvek pobeđujemo, a u svetu ozbiljne igre na sreću - nikada Znači da je i materija televizije u svojoj suštini nejedinstvena i da se doživljaji primaoca pred ekranom razvijaju u bar dva različita pravca. Ako izgieda da se ovi doživljaji pod sugestijom poruka naše televizije približavaju i mešaju, onda imamo posla sa novom vrednošću: gledalac gubi originalni ukus tradicije iz koje potiče konkretna zabava Kada umetnost meša funkciju sa zabavom, na ekranu se možda rađa nešto što možemo nazvati „univerzalnim bićem televizije”, ali to ne bi trebalo nazivati „televizijskom umetnošću”. Teorija televizijske poruke ne treba da ostane pod uticajem iste nesreće koja je dodirnula televizijsku praksu. Preveo s poljskog

Milan Duškov

(Bogusiaw Sulkow«ki, „Paradoksv .iztuki telewizvjne|'" „Kino" 1981, br 6, itr 18-21)

163