RTV Teorija i praksa

Zapada ostavilo bi za sobom, sa ivestern stories tek jednu literaturu manje vrednosti, a ni sovjetska umetnost nije svojim slikarstvom ili, u boljem slučaju svojim romanima prikazala svetu sliku svoje veličine. Jer film je specifična umetnost epopeje” 7 Istraživati se filmski, mislitd na filmski način, nije samo osobenost stvaralaštva na filmu. Druge umetnosti, ne gubeći osobenost, niti otvarajući kompleks autentičnog stvaralačkog čina, nisu izbegle povratni uticaj vizuelnog doživljaja savremenosti koju film oblikuje na prepoznatljivo originalan način. Televizija je proizvod elektronske еге. Egzistencija ovog medija podstaknuta je višeznačnim prodorom radija u svakidašnji život Televizija je već ostvarila široku, rasplinutu i svaštarsku komunikaciju. Između informacije i popularizacije postojećih umetnosti, šire se još precizno nedefinisani televizijski žanrovi koji doprinose osamostaljivanju stvaralačkog izraza, ali otkrivaju i superiorno prisustvo filmskog, pozorišnog, književnog i muzičkog autorstva u spoju sa televizijskim stvaralaštvom Osobenost interpretacije stvarnosti putem televizije ogleda se prvenstveno u prikazu događaja koji se direktno prenose, posle obavljenih priprema ili na osnovu nagoveštaja zbivanja po iščekivanom toku. Odstupanje od iščekivanog toka doprinosi dodatnoj dramatici i podstiče stvaralačku interpretaciju događaja nepredvidljivog dometa (Setimo se jednog primera završnih spornih sekundi košarkaške utakmice; videnje televizijskog stvaraoca koji je pratio kamere i držao na izlaznom ekranu glavne aktere u spornim trenucima,

ЖгХГЖГ PraV ‘ ameniU ,Ит: Šu> '* Iп,тш Z1 film ' Ве

65