RTV Teorija i praksa

komentarisano je kao izraziti sadržaj životnog trenutka. U sećanju je i drugi primer; realizator prenosa jedne vojne parade prihvata sliku karnera koje se nose na ramenu da bi iskazao magnovenje, uznemirenost i naslućivanje drame u panici koju su izazvali rafali atentatora na jednog državnika. U magnovenju stvaralac je o*" .iDrao kamere koje su, po njemu, upečatljivo pratile i naglašavale doživljaj nenadanog čina.) Stvaralaštvo u trenucima nepredvidljivog postaje za pravog autora mogućnost subjektivnog doživljaja autentičnog u dijalogu sa svetom. Direktni prenos pretvara se tada od rutinske vežbe spretnosti u nezamenljivi i neponovljivi stvaralački doživljaj dramatičnog toka obeležavajuće stvarnosti Filmski stvaralački rad ostvaren upotrebom elektronike (iako tek u nagoveštajima novih umetničkih rezultata) nova je osobenost autorskog interpretiranja stvarnosti Društveni status i egzistencija filma i televizije iako je reč o fenomenu različitih stvaralačkih dometa, ili nejednake otvorenosti autentičnog stvaralačkog čina - označili su širu i obeležavajuću ideologizaciju umetnosti Odnos filma, televizije i drugih umetnosti i celovit i jedinstven domet umetnosti u savremenom svetu nemoguće je istraživati bez ovih karakterističnih određenja

3. Sociologija filma - ukoliko pojam nauke ne poistovetimo sa sakupljačkim empirizmom - traži uporišta u teorijskoj zasnovanosti sociologije umetnosti Metodološki princip dijalektičkog istraživanja umetnosti filma oslanja se na literaturu

66