RTV Teorija i praksa

stvaralaštvo opteretila kompleksom dobrog uzora Prenošenje primamljivih sadržina književnih dela u formu medija koji (prevashodno oslonjen na slikuj pruža iluziju realnosti zbivanja, nije primarni izazov filmskog stvaralaštva Da bi se filmskim jezikom ostvarilo osobeno umetničko delo, film inspirisan literaturom mora afirmisati originalnost vizuelnog doživljaja sveta Nisu li primeri francuskih sineasta, koji su ostvarili originalna dela inspirisana .itcraturom Rob-Grijea (Robbe Grillet), primamijiva ilustracija filmskog postupka oslanjana na literaturu u nadahnutom filmskom dijalogu sa svetom jednog vremena i u jednom vremenu? Televizijska drama, ostvarena podsticajem književnog dela, retko se oslanja na roman, češće na novelu Bliskost drame književnoj noveli naglašenija je i od odnosa igranog filma i novele. Razlog je u vremenskom trajanju ovog televizijskog roda koji zahteva koncizan i jasan dramaturški sled sadržaja Novela pruža dovoljno komponenata za vizuelno osmišljavanje literarnog teksta, dok problemi koje nosc obimniji sadržaji romana često otvaraju nerešive ili površno i pogrešno rešavane dileme ekranizacije. Umesto inspiracije, podloga romana podstiče redukciju književnog teksta koja se pretvara u oskudnu ilustraciju Međutim, televizijska serija, prihvačena kao rod karakterističan za televizijsko stvaralaštvo (iako se nagoveštaji ovog roda nalaze i u filmskoj proizvodnji pre nastanka redovnog televizijskog dnevnog programa), oslanja se na širinu i bogatstvo sadržaja, likova i poruka - romana Društvenu funkciju televizija potvrđuje proizvođenjem iluzija o ustaljenom, produženom, odlaganom. uhodanom, nepokretnom ili ponovljenom sledu stvari, odnosa i događaja u svakidašnjem životu

70