RTV Teorija i praksa

Zbog toga je igrana televizijska serija (ukoliko izuzmemo već izdvojeni i nezaobilazni originalni način kazivanja putem direktnog prenosa) najizražajnije obeležje televizijskog stvaralaštva koje doprinosi naglašenoj egzistenciji tclevizijskog medija u društvenoj rcalnosti Specifičnost televizijske serije karakteriše mozaik malih celina koje teže ka širenju i rasparčavanju detalja sadržaja To se postiže uhodanim postupkom nagomilavanja mnogobrojnih odnosa među likovima i virtuoznim odlaganjem završetka u izvesnom smislu jedne celovite priče Ostvarujući osnovnu funkciju televizijskog načina komuniciranja, igrana televizijska serija os.onjena na literarni tekst potiskuje primamljivu podlogu književnog uzora u drugi plan. Književno delo koje podstiče televizijsko stvaralaštvo prihvata se рге svega zbog bogatog, lepršavog i razuđenog sadržaja koji se prenosi i oblikuje bez sažimanja, gotovo doslovno, od stranice do stranice. Često otkrivamo primere prenošenja književnih dela na mali ekran u dodatnim, proširenim i, bolje rečeno, dopisanim sadržajima Takav odnos televizijskih stvaralaca prema književnom delu potvrđuje i opravdava smisao televizijske komunikacije, ali i otkriva za ovakvo stvaralaštvo prihvatljivu prizemnost umetničke interpretacije književnih dela (Pojava romana napisanih posle realizacije scenarija televizijske serije nije značajna za književno stvaralaštvo. Tržište lako prihvata tekstove koji se pišu nepretenciozno i često nemarno da bi se pojavili dok je sveže sećanje na uspelu ili rado gledanu seriju.) Pojava serije Rajnera Vernera Fasbindera (Reiner Werner Fassbinder) Berlin, Aleksanderplac, inspirisane delom Alfreda Deblina (Doblin), potvrđuje mogućnost stvaralačkog rada divovskih

71