RTV Teorija i praksa

Filmska i televizijska slika približavaju književno delo doživljaju realnog sveta, ali kada se realnom izgledu sveta nude vizuelni doživljaji literature, pravi stvaralački rezultati ne smeju udaljitd ni izneveriti suštinu vizije sveta koja se tanano ispreda literarnim delom. Od vernosti sadržini do vernosti filozofiji Ijudskog življenja ispisanog literaturom put nije uhodan ni lako prepoznatljiv

6. Šezdesetih godina Mikelanđelo Antonioni (Michelangelo Antonioni) označio је uzor vrhunskog dometa filmskog jezika. Potom su njegova dela postala zanemarljiva u istoriji filma Međutim, Antonioni nije sišao sa pozornice nepredvidljivog tragalaštva na filmu. Bolje reći, ponovo se popeo, makar i načas Film ovog sineaste Misterija Obervald - snimljen elektronskom tehnikom i laserskim zracima prebačen na filmsku traku - otvara novu eru stvaralaštva koje koristi mogućnosti elektronike, a završnim rezultatom ostvaruje nedvosmisleni i originalni čin filmske predstave. l3 Putem elektronike, Antonioni je intepretirao jedan sadržaj za filmsku predstavu, tražeći odgovore na pitanja o novoj sadržajnosti prisustva predmeta, Ijudskih fizionomija - i boje. Umesto iluzije o realističkoj slici, ovaj filmski postupak rastura uhodano filmsko stvaralaštvo jezikom koji stvarnost doživljava kao deo mašte koja se suprotstavlja fotografski autentičnoj slici viđenih predmeta, predela i Ijudi. Elektronski rad pruža izbor maštovito odabranih boja fasada, predmeta i Ijudi. U toku radnje boja se menja na Ijudskim licima i

13 Moguće |e nave»ti nekoliko pnmera koji potvrdu|u da Mikelanđelo Antonioni nije usamijen na jednom zammljivom putu

77