RTV Teorija i praksa

Poetska produkcija je dovoljna sama sebi. Kada kritika postane poetika, ona kao književni objekt prevazilazi i anulira predmet o kojem bi trebalo da govori. Drugim rečima, ako remek-delo postoji, onda je to remek-delo same kritike, a ne pozorišne predstave. Pa ipak, ako kvalitet ove prve (kritike) može skriti kvalitet pozorišne predstave, istina je da je književni mediokritet teksta kritike u stanju da utiče na čitaoca na račun predstave koju bi trebalo da vidi Reakcije ličnih raspoloženja preplavljuju vrlo često stranice stručnih publikacija To je teško izbeći u onoj meri u kojoj reakcije publike - u okviru nje i samog kritičara - zavise više od logike strasti nego od razuma Determinizmi koji podrazumevaju zadovoljstvo / / nezadovoljstvo gledaoca su beskrajno složeniji da bi ustuknuli pred onim što bi bila „hladna objektivnost”. Sve dok kritičar ne bude profesionalac čije bi iskustvo i kompetencije nadjačali neposrednu emociju, lična raspoloženja zasmejavaće istoričare i davati mesta sumnji u vrednosti uz ogromne zablude. Ipak, lični stav je takođe i pravo; bez njega nema ni kreacije Kritički tekst bi trebalo da pruži bar pet vrsta informacija: grubu informaciju, semantičku informaciju, estetsku informaciju, hedonističku informaciju, opisnu informaciju Gruba informacija se odnosi na ono što kod predmeta (kritike) ne daje mogućnost za različite interpretacije: identitet, tehnički i istorijski parametri Ona zavisi od profesionalnog umeća i obrazovanja Semantička informacija, složenija, tiče se značenja predmeta bilo da se radi o tekstu ili o značenju vezanom za formu. Estetsku informaciju i hedonističku informaciju je teško precizirati i formulisati jer su vrlo osobene, čak i kontradiktorne Dakle, vrlo često, te su informacije

81