RTV Teorija i praksa

čuje svoje zvezde, ali tu i nastaje problem kompromisa, jer samo saznanje da brojna publika očekuje da vidi i čuje nešto što je redakcijskim kriterijem okarakterisano kao neukus, nije dovoljan razlog za emitovanje. Radio i televizija moraju nači ravnotežu između zadatka da se publika informiše o svemu što se dešava na polju estrade i kvalitativne selekcije onoga što se na programima emituje. Odgovornost televizije proističe i iz činjenice da sve što se pojavi na ekranu ima snagu masovnog promovisanja. Na žalost, jedinstvo programskih kriterija na rađiju i televiziji nije postignuto u dovoljnoj meri zahvaljujuči različitim programskim uslovljenostima i prirodi ova dva medija. Ovo jedinstvo nije usklađeno ni između pojedinih redakcija unutar radija i televizije, tako da programske norme muzičke redakcije umnogome ne važe za informativne i dnevne programe kao što su Beogradska hronika ili Nedeljom po podne; razlozi za poštovanje ovih normi su drukčiji u dve različite redakcije. lako u redakcijama ne postoje „сгпе liste”, ipak pojedini snimci, ne zadovoljavajuči osnovne kriterije, ostaju van programskog planiranja. To ne znači da ovi snimci neče ipak stiči nekim sporednim kanalima na program, bilo kao plačeni propagandni spot, ili kao ustupak i protivusluga proizvođaču snimka ili ploče. Ovakvi snimci mogu se pojaviti i kao đeo filma koji televizija prikazuje kao integralnu celinu. Još veće razlike u kriterijima se pojavljuju kada je u pitanju Produkcija Gramofonskih Ploča koja ima sasvim drukčiju proizvodnu strukturu i programsku logiku. Pri tom PGP ostvaruje veoma tesnu saradnju sa programima radija i televizije... Imajuči u vidu propagandnu i vaspitnu moč radija i televizije redakcije su upučene na kvalitativnu selektivnost koja je bazirana na kriterijima izrasiim iz prakse sarne redakcije. Rad na rneđusobnom usklađivanju ovih kriterija tek predstoji a najbolje se može realizovati kroz saradnju muzičkih kolegijuma radija, televizije i PGP. Najšire područje ove saradnje predstavljače oblast novokomponovane narodne pesme zbog problema kvaliteta, njene velike popularnosti i još veče produkcije.

151