RTV Teorija i praksa

rada na dramskoj celini ima mesta i za sve lepote slike. Onda uviđamo da i kamera pos Uje u celini dramskog dela element koji stremi istom cilju koji je sagledan dok je komad još čitan. Mislim da je glavno da nijedan element predstave ne sme da nadvlađa neki drugi. Sasvim je razumljivo da nijedan element ne može sam da izvrši zadatak i prema tome ne sme imati ni prevagu. Kad Ijudi pišu o svom radu, postoji opasnost da čitalac stvori neki sistem od onoga što je izrečeno na papiru. Ja inače ne poznajem nikakav sistem u režiji. Ne poznajem ni dobre ni loše metode u drugim formama umetnosti. Najviše što se može očekivati od čitanja tuđih mišljenja, tuđih pristupa metodama rada, jeste da se to shvati kao interesantno, kao nešto što daje podstreka, što se može saslušati, o čemu se može razmisliti, ponešto odbaciti ili prihvatiti, već prema potrebama čitaoca. Мога se shvatiti da je rad na raznira poljima zabave potpuno individualan. U tome i leži uzbudljivost. U tome je i njegova magična moč. Dok se ovo čita mogu iskrsnuti mnoga pitanja. Mnogi moji zaključci se menjaju iz dana u dan, i ja se ne držim strogo pravila režije, kao što to ne bih nikome ni preporučio. Televizijska režija je mlada profesija, ali trenutno ima veoma velik značaj. Nije mi poznato da li če se taj značaj pojačati ili smanjiti, ali bih želeo da izazove dobiti kroz svoj sopstveni rad, sopstvemm metodama i kroz sopstveni pristup stvarima. Nikakvo čitanje niti teorija ili diskusija neče vam pružiti odgovor koji vam je potreban. Odgovoriče vam samo rad. Vaše gledište je glavni faktor.*

* Vilijam КоГтал, TV NBC, Kako režirati za televiziju, Zbornik, slr 15-21. preveo Оејал Mitrović.

84