RTV Teorija i praksa

PRVIH DESET KOMERCIJALNIH STANICA

REZULTATI INSTITUTA ZA ISTRAŽIVANJE JAVNOG MNENJA NHK Kao i svuda u svetu studije i sondaže redovno proučavaju ponašanja i mišljenja televizijskih gledalaca. Među koriščenim metodama umnogome dominiraju sondaže, u oblasti proučavanja slušanosti odnosno gledanosti one zauzimaju najvažnije mesto, Tokom 1977. godine organizovana je anketa o stepenu poverenja u javne institucije na osnovu upitnika koji je upučen 3 600 osoba starijim od dvadeset godina. Največi procenat (84%) izjavio je da veruje NHK, dok je samo 7% ispitanika poverenje u NHK dovelo u pitanje. Na upitniku su se nalazili regionalna i lokalna administracija, dnevni listovi, policijski komesarijati,

4 „Broadcasting in japan, Masami Ito and Study group on the Japanese broadcasting system , Roufledge and Kagan Paul u saradnji sa International Institute of Communication, London, 1978.

95

„ .. Procenat od ukupnih sredstava rganizacija datih TV stanicama za relclame Nippon TV Network Corp. 10,9 Fuji Telecasting Co. 10,2 Токуо Broadcasting System Inc. 9,7 Asahi National Broadcasting Co. 9,5 Mainichi Broadcasting System Inc. 3,5 Asahi Broadcasting Согр. 3,2 Vomiuri Telecasting Corp. 3,0 Kansai Telecasting Corp. 2,9 Токуо Channel 12 TV 2,3 Chubu Nippon Broadcasting Co. 1,9 Ulaganja oglašivača dele se između devedeset društava. 4