RTV Teorija i praksa

Demografska i socioprofesionalna struktura korisnika videa obuhvata gotovo sve postojeće kategorije (univerzalna popularnost i raširenost), ali uz nejednaku frekventnost. Muškarce nalazimo dva puta više među vlasnicima i gledaocima videa nego žene (verovatno zbog njihovog manjeg učešća u gledanju sportskih i pornografskih sadržaja, te ratnih i drugih filmova sa scenama nasilja). U dobnom pogledu dominiraju mlađe srednje generacije (25 —40 godina starosti), ali videofila ima u gotovo svim uzrastima. Socioprofesionalno posmatrano, većina korisnika videa pripada kategoriji srednje stručne spreme svih profila, po pravilu sa izvorima dodatnog prihoda i rešenim osnovnim egzistencijalnim problemima, bez statusne prominentnosti, sa osrednjim društveno-političkim (pretežno samoupravnim) angažovanjem; u imovinskom pogledu ne mogu se smatrati imućnim a po sistemu vrednosti i strukturi kruga interesovanja više ispoljavaju stručnjačku nego humanističko-intelektualnu orijentaciju. U Beogradu nije utvrđena rezidencijalna koncentracija videofila nego disperzija u prostoru bez pravilnosti. 6. Preferencije korisnika videa u pogledu sadržaja ne razlikuju se mnogo zavisno od njihovih demografskih i socio-kulturnih obeležja, nego se koncentrišu i rangiraju na sledeći način: I Domaći filmovi, II Hit filmovi strane produkcije, 111 Ostali filmovi koji msu pnka/-ivuui na televiziji, IV Ostali filmovi koji nisu prikazivani u bioskopima, V Dokumentarni i crtani filmovi, VI Pornografski filmovi (sa tendencijom pada interesovanja i velikom popularnošću u prvoj fazi ekspanzije). Ova lista je sačinjena na osnovu prometa u video-klubovima koji iznajmljuju kasete. U ukupnu strukturu preferencija treba dodati (na visoko mesto) vlastite materijale lične ili porodične sadržine i odložno gledanje. segmenata televizijskog programa.

194