RTV Teorija i praksa

godine. Sa istančamm smislom za dramsku kompoziciju Jože Valentič nije želeo da načini puku radiofonsku rekonstrukciju umetničkog puta Vide Juvanove, već da otkrije suštinu njenog stvaralačkog postupka, njenog shvatanja glume i pozorišta, a tako i - života! U tome je potpuno uspeo: ova emisija predstavlja lep primer oživljavanja teatarske tradicije na nekonvencionalan način. U tome je Valentič dragocenog saradnika imao u snimatelju Miru Marinšeku koji je uspeo da ujednači starije sa novijim snimcima i da ostvari fin balans između pojedinih čitanih citata duhovito propraćenih efektom kucanja pisaće mašine, što je naznačavalo da je reč o pisanom dokumentu. Radio-Sarajevo predstavio se dmgoga dana FEDOR emisijom Olimpijski zvuci koja je, kako u programu stoji, „satkana od originalnih zvukova snimljenih za vrijeme XIV zimskih olimpijskih igara u Sarajevu”. Niz snimaka sačinjenih u različitim prilikama trebalo je da čini jedinstvenu zvučnu sliku. Ali, to se nije dogodilo: emisija je delovala fragmentamo i nekako u stilu EPprograma. Jedino što treba istaći to su izvrsni snimci Đorđa Malića i Josipa Grbavat. pretežno realizovani u ekstenjeru. Program dmgog dana Festivala u takmičarskoj selekciji završen je reprodukcijom radiofonskog dokumenla King Nade Radošević, Ivice Kasumovića i Ladislava Vindakijevića, u produkciji Radio-Zagreba. 0 tom ostvarenju pisali smo u tekstu „Događaji na radio-talasima” (II). DAN TREĆI U delu Pobunjeni medijum DragoslavSimićiMiroslav Jokić rasvetljavaju odnos između čoveka koji je poslužio kao životni model literarnom stvaraocu za roman. Rečje o ličnosti „slobodnog mislioca i ortodoksnog marksiste” Radoša Terzića, čiji su živol i delo poslužili književniku Momi Dimiću kao osnova za roman Šumskigrađanin. Kao što se i moglo očekivali, među njima je došlo do nesporazufna (takvih slučajeva bilo je u istoriji književnosti dosad - bezbroj!) i autori dokumentame drame Pobunje'nimedijum it le da rasvetle čitav sukob sučeljavajući iskaze životnog modela i književnog stvaraoca. Ima gorke istine u Terzićevom protestu protiv vlastite sudbine, isto kao što ima i elemenata za podsmeh mnogim njegovim iskazima. Disput između Terzića i Dimića veoma je vešto

72