RTV Teorija i praksa

pomaže jer se gubi spontanost Voditelj na televi uji mora /nati šta je svojim iska/om hteo da kaže, i to ~oči u oči” sa gledalištem. Tek tada može računati na poverenje i neposrednost, na autoritet i identifikaciju. Na taj način se i pojedincima unutar auditorija omogučava da, posredstvom voditelja, konfrontiraju svoje stavove, prosuđuju i ocenjuju, donose zaključke. Svaki pojedinac ima utisak da je poruka njemu lično namenjena, da može da odreaguje. Takvu vrstu komunikacije sa giedalištem neguju u Informativnom programu Televizije Beograd novinari-voditelji Goran Milič i Gordana Suša koji su jednu ustaljenu i, gotovo šablonsku emisiju TV Dnevnik, podigli na izuzetno visok KomunikacpsKi nivo. АИ, da takva komunikacija mora da postoji i u emisijama zabavno-rekreativnog programa pokazuju i primeri dva voditelja Kviza Televizije Zagreb, Ivana Hetriha i Olivera Mlakara. Jedan neposredno ulazi u kuče svojim neprikosnovenim autoritetom i nadmoćnim znanjem, a drugi izuzetnim šarmom, visprenošču i komunikativnošču A sve se to zasniva na temeljnoj pripremi, na improvi/aciji koja je i/uzetno pomno obrađena i smišljena. NEPODNOŠLJIVA TIŠINA Jedno od najvažnijih osečanja koje voditelj mora da savlada, jeste ono koje i/a/iva fizičko odsustvo auditorija. To se, pre svega, odnosi na snimljene emisije. Slušaoci i gledaoci su, u tom slučaju, /а voditelja sa druge strane mikrofona ili kamere, a ne neposredno pred njim. Nema ko da ga podrži, da klimne glavom u znak ra/umevanja i uspostavljanja komunikacije, nema odjeka - povratne sprege Prepušten je samom sebi i, posredno, svima ostalima. Ukoliko nema brižljivo pripremljen materijal /а emisiju, voditelj se lako može nači u situaciji da ne /па šta da kaže, sve više se /apetljava, a tišina počinje da biva nepodnošljiva. U emisijama koje se snimaju, pa odložno emituju, lek je ponovno snimanje, ponavljanje kadrova i celih delova - ali u živim emisijama popravke nema. Spontanost, oslobođena napetosti i frustracije, posledica je dobre pripreme. Voditelj je inicijator komunikacije, njen autor i idejni tvorac i zna šta je

112