RTV Teorija i praksa

polože račun o svom radu i o tome kako služe društvu i koriste resurse koji su im stavijeni na raspoiaganje Ograničena reklama Ovo može biti prihvatljivija opcija, posebno ako 1) reklama može bitno da popravi resurse BBC bez 2) umanjenja prihoda od pretplate i 3) bude na odgovarajući način regulisana. Međutim, u navedenim pretpostavkama kriju se unutrašnje suprotnosti i verovatno je teško da se one drže u ravnoteži. Na primer, zaključci američke studije otkrili su iistu različitih sigurnosnih mera koje treba preduzeti da bi se sprečilo ostvarivanje reklamnog uticaja na izbor i kvalitet BBC programa; - nijedan program ne sme imati troškovnik zavisan od oglasa, - ograničenje reklamnog vremena koje če se prodavati oglašivačima mora biti u istoj proporciji prema celini ukupnih prihoda, - potrebna je druga agencija koja bi prodavaia vreme namenjeno reklami. Ali, ako se proda manje reklama, a njihovo emitovanje ne zavisi direktno od veličine publike za emisije u koje če biti ugrađivane, zaradiče se iz ovog izvora manje. Ako se reklame ugrade u programsku shemu koja obezbeđuje veliku publiku za BBC u celini, manje atraktivni sadržaji mogu biti odstranjeni iz najgledanijih termina. Nikakvi bezbednosni mehanizmi ne mogu sprečiti potencijalno pogubne pritiske koji bi tako krenuli od BBC a ispoljavali se na ITV ugrožavajuči njen izbor i kvalitet programa, buduči da ITV sada prodaje vreme za oglase u skladu sa veiičinom publike privučenom za specifične vrste emisija. Taj mehanizam bi morao da se ukine. Štaviše, kao što se zakijučuje u američkom izveštaju: „Kada se reklamama jednom garantuje prolaz kroz televizijski sistem, vrlo je verovatno da če one postati politička sila iz.a tog sistema, tako da reguiatorni mehanizam koji bi se zatim pravio uglavnom tome ne može više da odoii”

106