RTV Teorija i praksa

prigovore zaslužuju scenaristi, i dramaturg koji kao da još nije savladao neka osnovna načela dramaturgije, discipline bar uspostavljene zarad poštovanja pravila bar elementarne logike dramskog. Serijal Čovek u srebrnoj jakni verovatno zato nije uspeo da se vine iznad vulgarnog melodramskog obrasca, več je nudio samo istrošenost koje je i tako sve više u svakodnevnom životu. Može se čak reći da je taj serijal školski primer nepoštovanja doslednosti i principa, argumenata važečih unutar žanra, i odnosa forme prema sadržini. Osim toga, rekao bih da je ovde reč o slučaju u kojem „pisac poseduje očinski odnos prema svojim tekstovima” 6 što je, dakako, čista iluzija u mediju kakav je televizija. Televizija bi trebalo da se čuva vulgarno sentimentalnih priča koje idu uz jutarnju kafu, ili bar treba da naknadno podučava svoje scenarističke kadrove.

6 Pedi Čajevski, Predgovor i pogovori TV dramama, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1979, str. 7 (za internu upotrebu studenata FDU).

119