RTV Teorija i praksa

Mihaljina Nedeijković

Nada Korač

TELEVIZIJA ZA PREDŠKOLSKU DECU

Televizija je pratiiac savremenog čoveka, pa i deteta. Ona nas informiše, upoznaje sa dnevnim događajima u svetu, sadržajima iz raznih naučnih oblasti, zabavlja nas, utiče na formiranje ličnosti. Ovaj fenomen je istraživan i u literaturi ima dosta podataka o uticaju teievizijskih programa. U našoj sredini takvih empirijskih istraživanja nema mnogo. U Zavodu za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja grada Beograda obavljeno je istraživanje vaspitača koji su naveli koliko i koje programe gledaju predškolska deca u vrtiču i u porodici. Dobili smo podatak da deca prate programe namenjene predškolskoj deci, ali i školski program i programe namenjene odraslima. Na tribini „Televizija i predškolsko dete” koju je organizovao Zavod, došlo se do zaključka da je TV program jedan od činilaca u obrazovanju i vaspitanju dece, ali da nije iskorišćen na pravi način. TV programi u dečjem vrtiću se najčešče gledaju spontano, nekoliko vaspitnih grupa zajedno, po nekoliko emisija i bez planiranih aktivnosti рге i posle gledanja, Ponekad se posle emisije vodi razgovor o njenom sadržaju, U večini porodica deca gledaju TV emisije bez izbora, najčešće bez ikakvog razgovora o sadržaju i bez priprema za gledanje.

120