RTV Teorija i praksa

Efekti TV programa zavise od sadržaja, od prethodnog dečjeg iskustva, od toga koliko је dete odmorno, od dužine emisije iii serije, učestalosti emitovanja emisija (u okviru serije) i načina gledanja. Zato se javila potreba da se sačini materijal namenjen vaspitačima koji če im pomoći da boije iskoriste TV programe u vaspitno-obrazovnom radu. Ovaj materijal treba da posluži kao uputstvo kako da se TV programi bolje iskoriste kao jedno od sredstava u vaspitno-obrazovnom radu vaspitača sa predškolskom decom. Takođe, može da posluži i kao jedan od sadržaja u saradnji sa porodicom. Podrazumevamo da vaspitač poznaje psihofizičke mogučnosti predškolskog deteta, posebno dece svoje vaspitne grupe i da če pri izboru emisija o tome da vodi računa. Mora se istači da je večina TV programa namenjenih deci pravljena za uzrast od 5 godina pa naviše. Međutim, dobrim pripremama i zadržavanjem na delovima sadržaja koje deca određenog uzrasta mogu da shvate, mogu se koristiti i programi namenjeni starijima. Primer za to su putopisne i naučne emisije. Treba naglasiti da je neophodno da vaspitači mnogo više utiču na sadržaje TV emisija namenjenih predškolskoj deci. Ljudima koji pripremaju ove programe sugestije ove vrste mogu biti dragocene i zato treba predlagati i pisati im o mišljenjima dece i vaspitača. TV PROGRAM KAO IZVOR INFORMACIJA Od pojave filma, a otada je prošlo gotovo celo stoleče, pokretne slike imaju posebnu privlačnost za publiku. Tokom decenija pokretne slike su, same po sebi, prestale da budu svojevrsna senzacija, aii su ipak zadržale privlačnost, zahvaljujuči utisku stvarnosti koji proizvode: nijedno drugo sredstvo opštenja među Ijudima (izgovorena iii pisana/štampana reč, slika, fotografija, plakat, strip itd.) ne stvara takav doživijaj neposrednog prisustvovanja događaju kao što je to slučaj sa filmom i televizijom Ovo, sa svoje strane navodi giedaoca na utisak da je informacija dobijena

121