RTV Teorija i praksa

discipline ako je u pitanju školski program, ili razloga za neko razvijanje istraživanja ako je u pitanju naučni program itd, Termin „planiranje adresovanja” međutim ne zamenjuje jednostavno reči „predviđanje utiska posle obračanja” već osmišljava jednu prilično komplikovanu vrstu proizvodnje kojoj je potrebno da može da se analizira ne samo kao način TV proizvodnje več i kao provociranje načina mišljenja i pogleda na svet. Ako, na primer, gledaoci neke nacionalne televizije sa više kanala imaju naviku da gledaju iscrpne serije o nekom fenomenu od interesa za svetsku politiku, kako za njih, tako ргеко njih i za one o kojima je emisija, onda je učinak tog razmatranja povečanje rasuđivačkog kapaciteta gledalaca, ali i povečanje njihovog samouverenja da su uključeni u odlučivanje o svetskoj sudbini. Emisije koje uključuju različite vrste gledalaca ili slične sa različitih mesta u društvu ili raznih gradova ili zemalja omogučavaju stvaranje veoma visokog stepena poverenja i sigurnosti kod publike. Opšte je poznato da če dobar kvalitet neke reportaže odlučiti koliku dužinu emisije gledaoci žele. Čime se odlučuje o kvalitetu? Svakako da če veoma važan procenat zaključivanja o kvalitetu biti odlučivan na osnovu onoga što se postiglo adresovanjem U direktnom suočavanju sa kontradiktornim stavovima ili sa veoma oprečnim pretpostavkama važno je kako se oni ili one prezentuju. To je jedan vid adresovanja a drugi je planiranje napora koji če gledaoci uložiti da to prezentovanje iskoriste za svoje potrebe. Sto manje potrebe gledalaca to više učinka ima ona vrsta adresovanja koja u njima podstiče kompleksniji odnos prema obračanju i određenoj temi, itd. Iz toga proističe da, ako gledaoci nisu navikli na neke teme i njihovo reagovanje nije moguče predvideti na određen način, onda se bira ona vrsta obračanja koja če dozvoliti najširi dijapazon reakcija. To onda svakako nije kratka, odsečna reklamna forma emisije u kojoj glas ргеко slike autoritativno komentariše na samo jedan moguč način tu novu oblast poznavanja, več potpuno obrnuta vrsta programa sa svakako dovoljnim brojem svima več poznatih referenci, jer je poznato da produktivno i zanimljivo ponavljanje pomaže. Radio-difuzija ili emitovanje su reči koje shvatamo рге svega kao

146