RTV Teorija i praksa

muziku opšimije analiziram, i ukazivao sam kako prva nagonska Ijubav ka muzici, koja se javlja i u ranoj mladosti pojačana oduševijenim utiscima od slušanja nekog dela ili nekog umetnika, dovodi mladića do čvrste konačne odluke za poziv muzičara...” 10 - I tako kao što je, kako autor navodi u istom članku, izvođenje Bizeove Arlezijcmke na Hristića proizvelo „ogroman, neizbrisiv i veoma značajan utisak”, slično je i izvođenje Vagnerovih Majstora pevača u Beču 1914. godine ostavilo pečat nezaboravnog utiska na mladog Bingulca. „Тако su se oduševljenje i Ijubav za muziku, ove dve bitne osobine...”, mi čemo reči Bingulca, pokazale več u ranoj mladosti. Bio je „jedan od onih spontanih nadarenih muzičara koji su toliko nestrpljivi da ne mogu da se podvrgnu disciplini škole, a toliko oduševljeni muzikom da s največom radošču slušaju i sviraju muziku gdegod i kadgod mogu i - kakogod mogu: trepet i ushičenje od muziciranja otkrivaju im što im je potrebno da nauče muzički jezik, van đačkih klupa i van školskih časova” 11 , jer ih mi dodajemo, u Vukovaru gde je proveo detinjstvo nije ni bilo. Na neki način ~u Pariz je došao privučen dražima impresionizma...” јег „ко je, uostalom, mogao dvadesetih godina da se odupre zavodljivim čarolijaraa impresionističke harmonije i orkestracije... 12 S druge strane ~kod Vensana d’Endija upoznao je značaj i ozbiljnu lepotu stare vokalne polifone muzike, naučio je važnost arhitekture i solidnog zanata.,.” 13 Međutim, još nešto je ostavilo traga na budučem „stvaraocu reči” o muzici, prevodiocu muzike na poetski jezik ali, osim toga, i na budučem muzičkom pedagogu. To je francuska škola. - „Istina je da u Francuskoj škole nemaju onu važnost kakvu su imale u Nemačkoj i Italiji. Соеигоу dobro kaže da je francuska škola buket u koji svako donosi svoju boju. Individualisti, navikli na samostalnost i slobodu, Francuzi ne vole mnogo disciplinu i uniformu jednobojne škole... Tamo

10 Petar Bingu.ac, „Zasluženo priznanje”, op cit, str. 66. 11 Petar Bingulac, „Bohuslav Martinu, karijatida savremene muzike”, „Savremeni akordi”, 1954, br. 7-8, str 86 12 Ibidem, str. 86. 13 Ibidem, str. 86.

72