RTV Teorija i praksa

slabim prodorom kviza ,Jkarov let” u niskoobrazovane delove stanovništva (niska relativna zastupljenost - nizak odziv) i činjenicom da su visokoobrazovani sa svega 8% zastupljeni u procenjenoj masi (sa 4% u populaciji), pa inače izuzetno visok odziv (77%) ne može da proizvede visoku relativnu zastupljenost (9%).

Tabela 6

Smatramo da primer komparativne analize dva osnovna obeležja dovoljno fokusira zamke nepotpunog i jednodimenzionalnog pristupa rezultatu. Parcijabie istine ne moraju poslužiti kao osnov netačnog zaključivanja da bismo ih proizveli u uzročnike „katastrofe validnog rezultata”. Za tu kvalifikaciju nam se čini dovoljnim da priroda ispitivane pojave, i pored postoječih mogučnosti, ne bude osvetljena onoliko koliko dobijeni podaci omogučavaju. Češču primenu i veće interesovanje za relativnu zastupljenost objašnjavamo, između ostalog, u našim uslovima nedovoljno produbljenim pristupom borbi za gledaoca često depersonalizovanog; tumačenjem uspeha nekog ostvarenja isključivo brojnošću auđitorija i sve češčim „pucanjem” u modalne veličine populacije, u stvari i modalne vrednosne sisteme, što več samo po sebi obezbeđuje gledanost iznad granica neuspeha.

121

ODZIV KATEGORIJA ŠKOLSKE SPREME BEZ OBZIRA NA UCESTALOST KONTAKTA Školska sprema Gledali Ikarov let Nisu gledali, ne inteteresuje ih Nikađ ne gleđaju kviz (u%.) Procenje■ na masa (u 000) 1. Nepismen, bez školske sprerae ili 1-3 razr. osn. škole 18 4 78 227 2. Pismen, bez škol. spreme ili 1-3 razreda osn. škole 54 46 280 3. 4 razreda osnovne škole 63 3 34 686 4. 5-7 razreda osnovne škole 65 3 32 308 5. Osnovna škola 67 2 31 946 6. Srednje obrazovanje 74 3 23 1 394 7. Više škole, fakulteti i visoke škole 77 9 14 334