RTV Teorija i praksa

Dakle, to je celovit koncept, svakako znatno konstruktivniji od prvobitnih rušilačkih rešenja. Ova teorija polazi od konkretnih manifestacija stvarnosti visokorazvijene, polikibernetske sredine. Ova generacija bila je, izgleda, prva u stanju da neposredno oseti te procese i pretvori opažanja u neku vrstu akcione motivacije. I danas, ta, na izgled naivna opažanja o životu i medijima u njemu, nagone na razmišljanja. Prvenstveno zato što jasno otkrivaju odnose koji su u osnovi sasvim elementami i lako sagledivi, ah upravo zato često i zastrašujući. Sve manje i manje, zgrade, automobih, roba uopšte, stvaraju se da bi trajah, tvrdih su novi teoretičari. I umetnost razvija obhke koji variraju od čistog procesa od čistih artefakata. Nove umetničke medije predstavljaju mehanički procesi sposobni za proizvodnju beskrajnog broja kopija. Komunikacijska i kompjuterska tehnologija su centralne tehnologije koje trenutno uobhčavaju razvijeni svet. Ni jedna ni druga od ove dve vrste tehnologija nemaju nekakvu materijalnu, objektivnu vrednost. Јег, kakve koristi može biti od televizijskog aparata ako on nije ~u pogonu” ako nema sliku na ekranu. Ove tehnologije, dakle, imaju vrednost samo kao procesi. Ipak, i pored svega toga, konstatuje recimo, Voren Brodi, najfantastičniji umetnički objekat našeg vremena kutija sa elektronskim platnom sposobnim da prikaže celu ovu, i druge, planete; televizijski aparat dostupan je skoro svakom pojedincu. Ovaj fantastični umetnički predmet samo naglašava da je „visoka” Ш „vrhunska umetnost” ogroman mit stvoren u vremenu koje, skoro ni po čemu, ne odgovara sadašnjem. I zato, ne postoji nijedan procesni artefakt iz prošlog vremena koji se, kao kinetičko iskustvo, može porediti sa najlošijom televizijskom emisijom. Teorija „prve televizijske generacije” skreće pažnju da se tu nalazimo u području sasvim novog iskustva. Јег, ono što će iz našeg vremena, iz naše kulture, u budućnosti postojati kao istorijski artefakti jesu „mediji uskladištenja” kao na primer kompjuterska traka, diskovi, video-traka i kasete. Dakle, mediji koji u osnovi predstavljaju sisteme procesnog obnavljanja. Teorija „prve televizijske generacije” dolazi do zaključka da medijski procesi čoveka jesu, u stvari, i njegov društveni

57