RTV Teorija i praksa

programa, da pojača ponudu serijskih filmova i drama, i da reinvestira deo zarade u nacionalnu filmsku industriju. Istovremeno su zadovoljeni interesi svih grupa, ranije načelno pomenutih. Slobodan kapital je našao mesto ulaganja, oglašivači su povećali obim ekonomske propagande, „Kanal 4” je otvoren rasnim I drugim grupama za iskazivanje a ukupnoj publici ponuđen je raznovrsniji program. Istovremeno, sve se to moglo uzeti i kao pozitivan poen za pohtičku garnituru koja je to legalizovala. Posle ovog iskustva otvorena je nova runda pohtičke debate o tome da h je potrebno, i kako, nastaviti sa deregulacijom RTV sistema. Tim povodom formirana je posebna parlamentama komisija koja će predložiti sledeće когаке (Pikokov komitet). Shvatajući ozbiljnost situacije BBC je uspela da nametne i pitanje svog učešća u sve bogatijem prihodu od reklama, odnosno, ponudila je da se zabrana oglašavanja skine sa njenih kanala. Potez je razumljiv. Pošto je monopolski položaj već izgubljen, treba odbaciti i neka ograničenja koja su u prošlosti vezivana uz njega. Ako Konzervativci ostanu na vlasti i u naređnom izbornom periodu, RTV sistem Velike Britanije približiće se američkom modelu. Već 1985. godine ukupan prihod na dve komercijalizovane RTV mreže prebacio je svotu koja se prikuplja pretplatom za BBC. U isto vreme to znači da je porastao i profit akcionara ovih medija. Pošto zemlja prolazi fazu relativnog prosperiteta, ekonomskog rasta i poboljšanja životnog standarda, i dalje se javljaju potencijalni ulagači u dalju komercijalizaciju RTV sistema. Konzervativna partija im je već izašla u susret. U njenim dokumentima se navodi da će do 1990. godine vlada inicirati otvaranje više stotina lokalnih radio-stanica u privatnom i javnom vlasništvu. Pre tog čina pripremiće se vrlo liberalna pravila i telo koje će izdavati dozvole za rad poput Federalne komisije za komunikacije (FCC) u SAD. Kao ograničenje se predviđa da niko neće moći da poseduje više od jedne radio-stanice sa nacionalnim dometom. Dozvole će biti sa rokom važenja od osam godina Da bi se sprečilo stvaranje medijskih monopola, predviđeno je da investicije u nove RTV stanice ne budu veće od 20% ako dolaze iz štampe, i obratno. U ovom talasu komercijalizacije moći će da se pojave i inostrani akcionari,

69