RTV Teorija i praksa

Ali, pođimo od primene gornje teze na oblast javnopolitičke komunikacije pa ćemo videti da je reč o globalnim aspektima teze koju zastupamo. U tom smislu komunikacija se javlja kao mehanizam oblikovanja motivacija za rad u kontekstu komunikativne razmene poruka u sferi vanprivrednih delatnosti tj. u sferi društvenih suprastruktura. Naravno, javnopolitička komunikacija se iscrpljuje u sferi pravno-političke nadgradnje, ali preko nje se u sam akt strukturisanja motivacija za rad uvode i utkivaju i uticaji složenih ideoloških suprastruktura. Time se veoma komplikuje i sam analitički uvid u sva ona dejstva koja u svom zaleđu krije svaki akt oblikovanja motivacija, pa i sama struktura komunikativnih činova javnopolitičke komunikacije. Tim pre ako se ima u vidu da je javnopolitička komunikacija komunikativna komponenta političkog procesa čiji su subjekti grupne strukture sa kojima klasno i socijalno preferiraju neposredni proizvođači kao akteri materijalne reprodukcije i nosioci motivacija za rad. Uz sve to valja imati u vidu i okolnost da je javnopolitička komunikacija komunikativna komponenta političkog procesa tj. procesa odlučivanja o globalnim merama politike na sektoru opšte društvene reprodukcije.

141