RTV Teorija i praksa

U tom smislu javnopolitička komunikacija, budući da se tiče razmene informativne materije sa globalnim socijalno-političkim implikacijama, postaje mehanizam čijim posredstvom se dedukuju uticaji udaljenih formacija ideja i svesti na konkretni akt oblikovanja motivacija za rad, pa je zato taj mehanizam i svim silama kontrolisan od strane oficijelnih faktora, A opet Ijude u krajnjoj instanci ne interesuju samo neposredno empirijski nivoi egzistencije, pa zato teže da se domognu komunikacije na tom izvedenom nivou društvene zbilje. Јег, samo tako mogu da se uključe u procese odlučivanja o društvenOm položaju grupa čiju sudbinu dele u društvu globalnim procesima društvene reprodukcije. Ova teza će se lako potvrditi čim se javnopolitička komunikacija analizira sa stanovišta njene otuđenosti u odnosu na neposredne proizvođače i u tom smislu analitički meri njihova motivisanost u procesu materijalne reprodukcije. Otuda se može reći da je nivo otuđenosti neposrednih proizvođača u odnosu na bitne funkcije javnopolitičke komunikacije, istovremeno i mera u kojoj se sa nivoa tog modela komunikacije može intervenisati u sam čin obrazovanja motivacija za rad. I, naravno, ova teza bi se mogla šire teorijski razrađivati. Najzad, valja pomenuti i tezu prema kojoj se komunikativna praksa posredovana mas medijima, može nekontrolisano da izvrgne u mehanizam čijim posredstvom se pomera lokacija motivacionog naboja, zona njegovog pražnjenja. Nekontrolisanim naprezanjem komunikativnog mehanizma u ulozi medija ekonomske propagande, mogu se lako preusmeriti intencionalnosti Ijudskih egzistencijalnih tenzija. Umesto da se socijalne energije apriori zalažu u zonama materijalne reprodukcije dobara i vrednosti, jačanjem potrošačkog mentaliteta inspirisanog, recimo, ekonomskom propagandom Ijudi sve više operacionalizuju sopstveni motivacioni potencijal i usmeravaju ga u pravcu jačanja opsesija za potrošnjom i nerentabilnim ulaganjem psiho motoričkih energija. Tako se, zapravo, pomeranjem motivacija sa apriornih zona reprodukcije dobara i vrednosti u druga polja zalaganja psiho socijalnih potencija devalvira i sama

142