RTV Teorija i praksa

Najverniji i najbrojniji gledaoci muzičkih video-klipova su adolescenti i to znatno češće muškarci nego žene. Video-spot i muzički žanr I po broju numera i po minutaži - među uzorkovanim klipovima za analizu sadržaja dominiraju sadržaji iz domena disko i rok-muzike 66,66% (36 spotova: 26 domaća i 10 strane produkcije). U manjem obimu su zastupljene numere iz oblasti zabavne muzike - 16,66 % (9 spotova: 8 domaće produkcije i 1 strane produkcije), novokomponovane narodne muzike - 9,25% (5 spotova), starogradske pesme i romanse i seriozne muzike (po 3,70% ili po 2 spota). Uzorkovanim spotovima nisu obuhvaćene oblasti izvorne narodne muzike, džeza i bluza - koje su i inače u strukturi programa đeficitarne. Hijerarhija preferencija auditorija prema muzičkim klipovima (klasifikovanim po osnovnim muzičkim žanrovima koje prezentuju) gotovo je podudarna skali preferencija konzumenata prema pojedinim vrstama muzike (izvorna narodna i novokomponovana muzika je mcđu najširim vojvođanskim auditorijem na prvom mestu po dopadljivosti, a zatim siede zabavna, disko i rok-muzika strane i domaće produkcije, te ozbiljna muzika) - posredno se može zaključiti da je žanrovska pripađnost muzičkog sadržaja izuzetno važna za dopadljivost i percepiranje muzičkih video-klipova. Tako je više od jedne četvrtine auditorija (27,2%) izjavilo da im se najviše dopadaju spotovi domaće produkcije u kojima su prezentovani izvođači izvorne i novokomponovane narodne muzike. Tim spotovima übcdljivo preferiraju domaćice, poljoprivrednici i penzioneri (od 32,7% do 37,3%). Njihova naobrazba se kreće u okvirima elementarnog obrazovanja, u zrcloj i starijoj su životnoj dobi, češće žcne nego muškarci. S obzirom na to da smo utvrdili da je baš pomenuta struktura auditorija najmanjc zainteresovana za muzičke video-klipove, plasiranje izvorne narodne, novokomponovane muzike i starogradskih pesama i romansi putem video-spota verovatno bi doprinclo da i

177