RTV Teorija i praksa

među tim Vojvodanima muzički klip postane populamije sredstvo medijskog izražavanja. Spotove u kojima su predstavljeni izvođači zabavne, disko i rok-muzike preferira 22,7 % vojvođanskog auditorija i to u podjednakom broju ima onih kojima se najviše dopadaju oni domaće produkcije (11,3%) kao i gledalaca koji preferiraju pomenute spotove strane produkcije (11,4%). Poraenute domaće spotove preferiraju pripadnici svih socio-profesionalnih gmpa a najviše učenici (22,2%) dok su među gledaocima kojima se najviše dopadaju muzički klipovi strane produkcije najbrojniji siudenti (39,8% njih) ali i učenici (33,8%). Industrijski i srodni radnici, radnici u trgovini i uslugama podjednako su naklonjeni pomenutim spotovima i domaće i strane produkcije (po 13 %). To su mahom mlađa lica (do 35 godina). Gotovo je petina Vojvođana izjavila da im se dopadaju dobri spotovi (nezavisno od muzičkog žanra i produkcionog porekla (18,2%). Ovaj odgovor je najtipičniji kod studenata (45,4%), mkovodećeg osoblja, stmčnjaka i umetnika (38,2%), te radnika zaposlenih u upravnim i administrativnim delatnostima, kao i kod osoblja zaštite (33,6%). U najvećera broju slučajeva to su natprosečno obrazovani ispitanici sa fakultetom, a potom i sa srednjom stručnom spremom, takođe u proseku vrlo mladi (do 35 godina), češće muškarci (52,6%) nego žene (47,4%). Među ovim ispitanicima valja videti prave Ijubitelje muzičkih video-klipova koji pomenuti sadržaj osećaju kao posebnu medijsku vrednost i svojevrstan, izuzetno dopadljiv medijski oblik izražavanja. Spotovima domaće produkcije u kojima su predstavljeni izvođači ozbiljne muzike naklonjeno je 1,5 % Vojvođana, a istom muzičko-žanrovskom tipu spota strane produkcije 0,5% Vojvođana. Ove spotove preferiraju, više od ostalih, stručnjaci, umetnici, rukovodeće osoblje, učenici, penzioneri i domaćice. To su mahom lica u zrelom i starijem životnom dobu, većina fakultetskog ili srednjeg obrazovanja, češće žene nego muškarci (52,6% muškaraca, 58,8% žena).

178