RTV Teorija i praksa

Izvestan broj Vojvođana u pomenutom smislu preferira muzički nivo (12,9 %),filmski (vizuelni) - 5,4%; muziku i tekst podjednako - preferira 4,3% ocenjenog auditorija; filmskom i verbalnom nivou podjednako - pažnju poklanja 2,1% Vojvođana, dok posebnu pažnju verbalnom nivou muzičkog spota posvećuje samo 0,9% žitelja Pokrajine. Dok gleda rauzičke video-spotove naročitu pažnju posvećuje verbalnom nivou kompozicije (tekstu koji se peva) samo 0,9% Vojvođana. Globalno posmatrajući odnos auditorija prema pojedinim osnovnim konstituentaraa muzičkog video-klipa uočavaju se osnovne tendencije i preferencije u njihovom percepiranju. Za ispitanike ženskog pola, češće su nego muškarcima, prilikom gledanja muzičkih spotova, jednako važni i filmska naracija i muzika i verbalni sadržaj, ako ga ima. Kada su u pitanju pojedini nivoi (konstituente spota), samo filmskom sadržaju, odnosno samo verbalnom (tekstualnom nivou kompozicije vizualizovane spotom) - nešto češće posebnu pažnju posvećuju žene nego muškarci. Muškarci, naročito mladi, u pomenutom smislu preferiraju samo muziku. U binamim kombinacijama u kojima je filmski nivo (vizuelni deo spota) posmatran kao konstanta uz varijable - muzika/tekst: za varijantu/Г/тз-кг sadrzaj i muzika češće su se opredeljivali muškarci no žene i, u proseku gledano, mlađe do sredovečne starosne dobi. Za varijantu: filmski sadrlaj i'tekst znatno češće su se opredeljivale žene nego muškarci, zrelije i starije životne dobi. Binama kombinacija: muzika i tekst - kao sadržaji video-spota kojima se pri gleđanju posvećuje posebna pažnja - tipičnija je za muškarce i to zrelije. Gotovo polovina Vojvođana muzičke video-spotove doživljava prevashodno kao primarno estetsku kategoriju (43,2%) dok se upola manji broj žitelja Pokrajine u izboru dominantnog stava o muzičkim video-klipovima opredeljivao za neku od varijanata iz grupe primarno etičkih vrednosti (21,5%). Za najveći broj Vojvođanskog življa „muzički video spotovi predstavljaju sklad muzike, teksta i filmske priče iskazan na način koji se dopada mladima" (20,6%).

181