RTV Teorija i praksa

U strukturi auditorija koji se opredeljivao za primarno estetske stavove o muzičkim video-klipovima dominiraju studenti i učenici kao i radnici zaposleni u industriji, trgovinama i uslužnim delatnostia, mahom elementarnog i srednjeg obrazovanja, mlađi i nešto zreliji (gornji limit je 40 godina), daleko češće muškarci nego žene. Za primarno etičke stavove o muzičkim video-spotovima naročito su se zalagali stručnjaci, umetnici i nikovodeće osoblje, kao i radnici u upravnim i administrativnim delatnostima i osoblje zaštite uz gotovo potpuno odsustvo učenika i studenata. Mahom su srednjeg i visokog obrazovanja, zreliji, ođnosno stariji, daleko češćežene nego muškarci. Emocije i raspolotenja u spotu U najvećem broju spotova obuhvaćenih uzorkom Ijubav se javlja kao osnovna emocija (44,44% spotova): u 38,88% spotova reč je o Ijubavi među polovima, dok se u 5,5 % spotova Ijubav uopšte javlja kao osnovno emocionalno stanjc. Čulnost i erotika dominantni su u 25,92% uzorkovanih spotova. U po 5,5% spotova kao osnovno raspoloženje (emocionalno stanje) javlja se: čežnja i nostalgija; sreća; strah; gnev. U 3,70% spotova dominantni su tuga i neraspoloženje, dok je u po 1,85% spotova dominantno nezadovoljstvo, odnosno zadovoljstvo. Gotovo u svim klipovima u zavisnosti od osnovnog „tona" muzičke numere, njene tematike, pa do modusa njenog vizuelnog uobličavanja - postoji čitav niz nijansi emocija i raspoloženja. Njihov broj po pravilu rastc s usložnjavanjem nivoa vizuelne obrade spota i porastom broja aktera, tako da i kvalitetom (vrstom) i brojem dominiraju medu spotovima realizovanim kao mikrodramaturške celine. Ljubav, kao i čulnost i erotika najčešće su izraženi u spotovima u kojima je prezentovana disko i rok-nmzika, novokomponovana muzika i zabavna muzika. Čežnja, nostalgija, sreća, zadovoljstvo - najčešća su emocionalna stanja u spotovima kojima je prezentovana starogradska pesma i romansa, zabavna i seriozna muzika.

182