RTV Teorija i praksa

.Asortiman negativnih emocija": gnev, strah, tuga, neraspoloženje, nazadovoljstvo - manifestovao se najčešće u spotovima u kojima je prezentovana disko i rok-muzika. Vizuelna konstituenta spota U uzorku za analizu sadržaja je najveći broj spotova (44,44%) realizovanih kao mikrodramaturška celina, .mala filmska crtica" - fundirana scenarijem i vizuelnom naracijom. To su u pravom smislu reči muzički video-klipovi kao poseban vizuelno-medijski oblik prezentacije muzičkih sadržaja. Od toga 58,33% je domaće, a 41,66% strane produkcije - svi mahom iz domena disko i rok, a potom i zabavne muzike. Ti spotovi domaće produkcije su, mađutim, iz ranijeg perioda (osamdesete godine) - kada se u Televiziji Novi Sad više negovao pravi oblik muzičkog video-klipa (I). Među uzorkovanim spotovima skorije domaće produkcije (1987/88) - dominiraju, međutim, drugi oblici realizacije i to: II na bazi .hroma-ki efekta": u zatvorenom prostoru na bekgraundu se projektuje vizuelna komponenta - obično intenzivna boja s projekcijom elemenata, predmeta... pa se na takvoj .podlozi" snimaju akteri spota (11,11% spotova); 111 kao snimak izvođača u studiju u okviru odgovarajuće emisije je bez posebnog scenarijsko-dramaturškog osmišljavanja (24% spotova); IV kao snimak izvođača u eksterijeru, bez posebnog scensko-dramaturškog osmišljavanja (14,8% spotova); V kao snimak izvođača sa koncerta ili manifestacije (3,70% spotova); VI kao kombinacija nekih navedenih modaliteta (1,85% spotova u stranoj produkciji). Analizirani su osnovni elementi vizuelnog nivoa spota (akteri, „glavni lik", osnovne aktivnosti, osnovne emocije i raspoloženja, ambijent - po vremenskoj usmerenosti radnje i po lokaciji, socijalni kontckst, i u

183