RTV Teorija i praksa

imutrašnjim porivima koji opredeljuju ličnost u delanju. A najjednostavnije pitanje na koje se tako traži odgovor je; da li je npr. prema RTV programima ispoljeno RTV ponašanje u skladu sa datim iskazima, na odgovarajuća, takođe jednostavna i direktna pitanja. Pošto se SAJM kao integrišuće istraživanje osim RTV ponašanjem i stavovima o njemu bavi i ukupnim životnim ponašanjima ispitanika, mogućnosti za pribavljanje proveravajućih, ali i saznanja kojima se izuzetno obogaćuje uvid u životne okolnosti prikupljanja tih i sličnih podataka se u principu nesmetano proširuje. Zavisno od potreba, u tom pogledu je postojeće potencijale istraživanja SAJM moguće i bitno uvećavati (npr. specijalnim namenskim promenama uzorka i sl.) što može omogućiti prirodno bitno snaženje moći zaključivanja korišćenjem podataka posle produbljenih analiza implicitno motivisanih i pod tim uticajima ostvarenih ponašanja anketiranih o životnim i RTV ponašanjima ponaosob, zajedno, a samim tim i u bogatstvu njihovih međuodnosa. Podrazumevajući snažan specijalistički i razvoj sekundamih AOP analiza podataka prethodnih, sadašnjih i budućih anketnih istraživanja ove vrste, koje su inače u toku, a posebno uporcdujuća razmatranja, dobijaju na ovaj način izuzctan impuls. Kada se dođe u poseđ takvih, u osnovi analitičkih podataka, koji prezentuju ponašanja ispiranika o istoj materiji, temi, problemu, pojavi itd. njihovo korišćenje može da posluži za svakovrsna upoređivanja sa do sada uobičajenim podacima. Tako se dolazi i do novih prilika za višekratna ukrštanja svih raspoloživih podataka, kao izvora novih saznanja. Smatramo neophodnom i opasku da su kao nov element u sekundamim analizama implicitni podaci dragoceni ne zato što su pouzdaniji, meritorniji, več zato što su bitno drugačiji, a odnose se na isti problem, tretiran u istom istraživanju, sa istim ispitanicima. Nove mogućnosti su da sc njihov, u prvom slučaju deklarativno izražen odnos na direktno pitanje u anketi o bilo kom problemu RTV programa (ili nečem s tim u daljoj ili bližoj vezi), uporedi sa njihovim rcalnim ponašanjem prema tom programu: prema emisijama, njihovim delovima ili blokovima koji sadrže tu programsku materiju kao jedan od elemcnata ili primarno važan element. Ova provera ili složcnijc saznavalačko

162