RTV Teorija i praksa

pronalaženje takvih pristupa koji bi üblažili lokalne razlike'. Postoji organizacija koja je neobično pogodna za ustanovljavanje inventara metoda i za uspostavljanje ujednačavanja nacionalne prakse: mislim na GEAR (Group of European Audience Researches). Ova organizacija okuplja istraživače merenja auditorija TV organizacija iz skoro cele Evrope: zemalja članica Evropske ekonomske zajednice (izuzev Luksemburga, Grčke i Portugalije), Skandinavske zemlje, Švajcarsku, Austriju, Jugoslaviju, Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku i Bugarsku. Ukupno 35 članova koji reprezentuju 19 zemalja. Tokom 1986. i 1987. godine, u ciljuboljeg upoznavanja sa korišćenim metodama, među članovima GEAR sprovedene su dve ankete: prva, koju sam ja lično obavio uz pomoć Žan-Pjera Ozeja (Jean-Pierre Auzeill) odnosila se na televiziju, druga, koju je vodio Greem Miton (Graham Mytton) iz BBC - na radio. KA HOMOGENOSTI METODA Imao sam priliku da rezultate ankete GEAR izložim tokom seminara ESOMAR, januara 1987. 16 godine ai u poslednjem broju revije .Media Pouvoirs" (Moć medija). Ovde bih želeo samo da iznesem osnovne podatke. Procedura sakupljanja informacija Prvi izvor homogenosti leži u proceduri sakupljanja informacija. Januara 1986. godine, osamzemalja imalo je audiometrijski panel, od kojih je šest upotrebljavalo dugme - prekidač 18 : Velika Britanija, Irska, Belgija,

15 Daniel Mugnier, ,Y a-t-il homogeneite dans les eludes nationales sur l'audience des medias en Europe?" Se/ninaire sur les medias, IREP decembar 1981, str. 193-212. 16 Jacques Durand, „The need for an internalional lelevision audience measurement", Seminaire de I'ESOMAR: The appLication of research to broadcasting decisions, Amslerdam, januar 1987, str. 1-13. 17 Jacques Durand, w Vers une mesure internationale de l'audience de la television", Medias Pouvoirs, seplembar 1987, str. 35-46. 18 Autor misli na aparat audiometar (prim. prev.).

91