RTV Teorija i praksa

Dubravka Valić

SOCIO-POLITIKOLOŠKE IMPLIKACIJE FILMSKOG MEDIJA

Svaka poruka pa tako i filmska neminovno je organizovana na vrednosno-interpretativnom nivou. U suprotnom nedostajao bi joj smisao postojanja. Ostala bi prazna forma, Ovako, posedujući intenciju izvedenu iz informativnog jezgra ova poruka motiviše praksu recipijenata, stimuliše njihova ponašanja u određenom smeru, dakle ima socijalizujući efekat - što je, sledstveno rečenom, suština njenog postojanja. Da bi se socijalizujući efckat dostigao, osnovni uslov je da recipijent u komunikativnom činu identifikacijom i projckcijom uopšte i primi intenciju filmske poruke. Poruka za njega mora biti komunikabilna, inače cilj organizatora poruke, to jcst pošiljaoca, neće biti dostignut. Kako je mchanizam socijalizacije skup postupaka čiji je osnovni motiv da se pojedinac u procesu socijalizacije najpre socijalno-antropološki, a potom i politički adaptira srcdini i osnovnim vrcdnostima njenog sistcma kojima se rcguliše apriorni opstanak čovcka u društvu, jasan je smisao organizatora poruka naročito onih vrednosno ovaploćenih čiji jc osnovni cilj socijalizacija, posebno politička. Inače, politički se socijalizovati znači adaptirati se, prilagoditi vladajućim vrednostima idcološkim sistemima kojima jc postuliran odnos čoveka prcma globalnom političkom sistemu i bitnim

99