RTV Teorija i praksa

Gordana Đorić

RAZUMLJIVOST TV DNEVNIKA MEĐU UČENICIMA

Živimo u vremenu koje traži velike napore da se prati tehnički napredak, da se shvate društveni odnosi, da se istraje i sačuva integritet ličnosti koja se mnogim obavezama rastače u različitim pravcima. Danas su dobro razvijeni tzv. masovni mediji (radio, televizija, štampa) sa teoretski neograničenim dometom. Njima se prenosi ogroman broj informacija. Međutim, uobičajeno informisanje (koje jeste i treba da ostane najvažniji zadatak tih medija) organizovano je tako da se zapravo slušaocima, gledaocima i čitaocima prepušta da sami selekcionišu ono što će od ponuđenih informacija zapamtiti. Veliko opterećenje predstavlja mnoštvo informacija koje svakodnevno okružuju čoveka. U istom satu ili polustu može se i, skoro mora, čutt i šta se radi na zemljinoj kugli (pa i u vasioni), šta se zbiva u čovekovom organizmu, šta se dešava na prugama i putevima, a mnogo više šta se dešava u političkom životu, ili u nekim drugim sferama života. Paul Langrand o tome kaže: „Pojcdinci, kao i društvo, moraju se suočiti sa posledicama snažnog razvoja velikih sredstava informacija. Putem Stampe a naročito putem radija i televizije, svi su upućeni u sve značajnije događaje u svijetu. Rat, revoiucija, kongres neke partije, ekonomska kriza, nestanak neke uticajne ličnosli, svi događaji za koje sc nekad saznavaio van

104