RTV Teorija i praksa

Tabeia 1

Као što podaci u tabeli 1 pokazuju, u oktobru 1989. godine, u dve večernje emisije reklama prikazano je 1 000 spotova. Od toga je 181 spot originalan, što podrazumeva da je prikazan samo jedanput, i nije uzeto u obzir njegovo repriziranje. Ako ovaj ukupan broj posmatramo raspoređeno po danima, možemo zaključiti da se u proseku emituje 32,2 reklame dnevno u navedenim emisijama, odnosno 16,1 reklama dnevno po emisiji. Kada posmatramo koliko je samo jednom prikazanih reklama (originala) dnevno, možemo kazati da gledaoci u toku mesec dana vide u proseku 5,8 spotova originala u toku dve večernje emisije reklama. Kada ovaj broj posmatramo po emisiji EP programa, gledaoci vide 2,9 spota dnevno. Prosečna dužina jednog spota je 21,41 sekunda. Iz navedenih rezultata vidimo da je broj reklama u dve emisije veoma velik. Bilo bi interesantno sprovesti istraživanje o tome koliko je spotova najbolje prikazati u toku jedne emisije reklama, kao i koja je najoptimalnija dužina jednog spota. Može se postaviti pitanje kako gledaoci reaguju na 16 spotova koji se jedan za drugim prikazuju u toku jedne emisije. Da li oni mogu da obrate pažnju na svaku reklamu, da je zapamte, da li toliki broj spotova „umara” potencijalnog kupca, koliko ponovljeni spotovi imaju uticaja i kakvog? VRSTA PROIZVODA KOJI SE REKLAMIRAJU U ekonomsko-propagandnom programu reklamira se veliki broj proizvoda i usluga, što se možc videti u tabeli 2:

117

broj spotova vreme trajanja originali 181 Ih 4 min. 36s ukupan broj spotova 1 000 5h 25 min. 24s