RTV Teorija i praksa

Tabela 2

Navedeni podaci pokazuju da se u toku mesec dana u reklamnim emisijama preporučuju 22 različite grupe proizvoda i usluga. Na prvo mesto izbijaju časopisi (30) sa preko 16% od ukupno reklamiranih proizvoda i usluga. Na drugom mestu je hrana (15,5%). U istraživanju koje je sproveo RTV Novi Sad 1985. godinekZhojesebavilo analizom ekonomsko-propagandnih poruka Televizije Novi Sad, po zastupljenosti u EPP na prva dva mesta su takođe prehrambeni proizvodi i časopisi (štampa), ali je hrana na prvom mestu (23,9%) a časopisi na drugom (12,8%). Treće mesto u tabeli 2 zauzima odeća i obuća (14,9%), što se moglo očekivati s obzirom na to da se u jesen ta vrsta proizvoda dosta reklamira. Interesantno je da se dosta reklamiraju kulturne manifestacije, knjige, koncerti, sportske manifestacije. Spotovi koji preporučuju ovakvu vrstu proizvoda i usluga su na visokom sedmom mestu (5,5%).

2 Višekruna Dušan „Sadržaji ekonomsko-propagandnih poruka Televizije Novi Sad”, RTV Novi Sad, 1985.

118

Vrsta proizvoda i usluga Broj % 1. časopisi 30 16,6 1 hrana 28 15,5 3. odeća i obuča 27 14,9 4. usluge 15 8,3 5. nameštaj i drvna galanterija 11 6,1 6. kozmetika 10 5,5 7. kullume manifestacije, koncerti, filmovi 10 5,5 8. nagradne igre 7 3,7 9. kućni aparati i bela lehnika 6 3,3 10. aulomobili i prateća oprema 5 2,8 11. piće 4 2,2 11 farmaceutski proizvodi 4 2,2 13. ploče, kascte i video-kasete 4 2,2 14. TV katalog 3 1,6 15. humanitarne akcije 3 1,6 16. boje i lakovi 2 U 17. poljoprivredne mašine i agrama hemija 2 1Д 18. TV pretplata 2 u 19. poslovni prostor 2 u 20. deterdženti 1 0,5 2L crtaći pribor 1 0,5 21 foto-oprema i pribor 1 0,5 23. ne može da se klasifikuje 3 i,6 UKUPNO 181 100,0