RTV Teorija i praksa

Na osmo mesto u tabeli 2 izbile su nagradne igre sa 3,7% od ukupno reklamiranih proizvoda i usluga. U novosadskom istraživanju njihova prisutnost je manja (1,1%) Treba napomenuti da je Komisija za EPP pri JRT 3 odlučila da od 1. jula 1978. godine počne zabrana emitovanja nagradnih igara na radiju i televiziji zbog podsticanja potrošača na hazard i laku zabavu. Nema podataka o odluci o ukidanju ove zabrane. Na Televiziji Beograd su se dosta emitovalc i reklame koje preporučuju humanitarne akcije (Crveni krst, sakupljanje sredstava za dom za autističnu decu, dobrovoljno davanje krvi). Ovi spotovi su prisutni sa 1,6% od ukupno emitovanih reklama. Poljoprovredne mašine i agrarna hemija se nalaze na 17. mestu sa 1,1%. U istraživanju u Novom Sađu ovaj procenat je nešto veći, 3,9%, verovatno zbog toga što je Vojvodina orijentisana na poljoprivredu, pa je potreba za tom vrstom proizvoda veća. Spot koji preporučuje TV pretplatu je na 18. mestu (1,1%), međutim u toku pregledanja reklama moglo se primetiti da je veoma često repriziran, jer je u toku bila akcija službe TV pretplate. Pri kraju tabele 2 nalaze se proizvodi koji nisu zastupljeni u velikom broju u reklamnim emisijama koje su se emitovale u vreme kada je istraživanje rađeno (deterdženti, crtaći pribor, foto-oprema i pribor). Možda bi bilo inercsantno napomenuti da podaci iz istraživanja RTV Novi Sad pokazuju da je reklamiran duvan, doduše u veoma malom procentu (0,8%), a u tabeli 6 možemo videti da nije bilo nijedne rcklame duvanske industrije, što je u skladu sa zabranom preporučivanja žestokih pića i cigareta, kao i sa akcijom koja se vodi protiv pušenja.

з Pijade Kiro, „Idejno-estetski aspckli EPP па radiju i TV i TV prezentacija”, ~RTV - teorija i praksa", br. 10, 1978 (T32-135V

119