RTV Teorija i praksa

POREKLO PROIZVODA KOJI SE REKLAMIRAJU U ekonomsko-propagandnom programu reklamiraju se proizvodi domaćeg, licencnog i stranog porekla. Njihova zastupljenost na programu je sledeća:

Tabela 3

Najprisutnije su reklame proizvoda domaćeg porekla sa velikim procentom zastupljenosti od 90,0% što se moglo i očekivati, s obzirom na to da je te robe najviše na tržištu. Reklamiranje licencnih i inostranih proizvoda je zastupljeno u veoma maloj meri. Licencni proizvodi se reklamiraju u procentu od 6,6%, a strani sa 3,3% od ukupno reklamiranih proizvoda. lako se u poslednje vreme primećuje porast količine uvozne robe, reklame još uvek ne prate tu tendenciju. Kada se govori o ovim reklamama ne smemo zaboraviti da njihovo prisustvo ne zavisi toliko od televizije, koliko od toga da li je proizvođač zainteresovan da ulaže u reklamu na našem tržištu. ZASTUPLJENOST RAZLIČITIH TEHNIKA IZRADE SPOTOVA U EPP Kada je reč o tehnikama kojima se prave reklame, možemo ih klasifikovati na sledeći način:* 1 Igrane reklame: ostvaruju se metodom svesnog i organizovanog postavljanja prizora i drugih situacija pred kamerama uz postavljačku igru Ijudi ili životinja. Animacija: snimanje sličicu po sličicu tehničkih, grafičkih, crtanih i lutka elemenata s ciljem da se postigne sinteza pokreta. Treba napomenuti da se u ovom istraživanju isključivo posmatra crtana animacija.

4 Leksikon pojmova fUmske i TVpraksc, FDU, Beograd, 1988, 51r.20.

120

Redni broj Poreklo proizvoda Broj % 1. Domaći 161 90,0 2. Licencni 12 6,ć 3. Strani 6 3,3 4. Ne može da se klasiflkuje 2 1.1 UKUPNO: 181 100,0