RTV Teorija i praksa

pokazalo potrebnim u toku pregledanja reklamnih emisija. Zastupljenost različitih vrsta spotova (reklama) na ekonomsko-propagandnom programu TV Beograd je sledeća:

Tabela 5

Najprisutnija vrsta reklame je ona sa spikerom (39,8%). Jedan od razloga što se ova reklama često upotrebljava je i taj što je najjeftinija i relativno jednostavna. Njena dobra strana je što je neposredna, intimna, direktno se obraća potrošaču (spiker direktno govori potrošaču o proizvodu). Druga po prisutnosti je dramatizacija. Ovakva vrsta se često koristi kada se snima tehnikom igranog filma (kratki igrani film kao priča o proizvodu). S obzirom na to da je igrana reklama najzastupljenija na programu, procenat od 27,1% dramatizovanih reklama nije iznenađujući. Demonstracija je prisutna u veoma niskom procentu (9,9%). U odnosu na prve dve vrste reklama vidi se velik pad prisutnosti demonstracije (tabela 5). Telop je zastupljen sa 9,4% od emitovanih reklama, što je nešto manje nego u navedenom istraživanju RTV Novi Sad, gde je ovaj iznos 13,6%. Kako ova razlika nije velika može se zaključili da TV centri Novi Sad i Beograd imaju približno slično korišćenje tclopa kao vrste reklame u ekonomsko-propagandnom programu. Pevana reklama je sasvim malo zastupljena na programu (4,4%) iako se ona pokazala kao veoma

123

Redni broj Vrsta reklame Broj % L Reklama sa spikerom 79 39,8 1 Dramatizacija 49 27,1 3. Demonstracija 18 9.9 4. Telop 17 9,4 5. Pevana reklama 8 4,4 6. Reklama-podsetnik 6 3,3 7. Svedočanstvo 6 3.3 8. Dokumentarna reklama 5 2,8 UKUPNO: 181 100,0