RTV Teorija i praksa

SELEKTIVNOST SPOTOVA Kada govorimo o selektivnosti reklame podrazumevamo sledeće: Neselektivne reklame su one koje su namenjene (odnosno proizvodi koji se reklamiraju) svim potrošačima bez obzira na uzrast, pol, zanimanje i sl. Selektivne reklame su one koje su upućenc jednom krugu gledalaca, u ovom slučaju to su muškarci, žene i deca. Strogo selektivne reklame su one koje rcklamiraju proizvode koji su namenjeni jednom veoma uskom krugu gledalaca sa specifičnim potrebama, npr. bolesnima, poljoprivrednicima i sl. Kada se posmatra selektivnost spotova u reklamnim emisijama, rezultati istraživanja pokazuju sledeće:

Tabela 6

Neselektivnih spotova (55,8%) ima više nego selektivnih (42,5%), ali razlika nijc velika. Kada posmatramo spotove koji su namenjeni uz.em krugu gledalaca, potrošača, njihovu sclcklivnost možemo posmatrati na slcdeći način: da li su namenjeni deci, žcnama, muškarcima ili su strogo selektivni. Rezultati istraživanja pokazuju slcdeće;

Tabela 7

125

Redni broj Reklama Broj % 1. Neselektivna 101 55.8 2. Selektivna 77 42,5 3. Ne može da se klasifikujc 3 1.6 UKUPNO: 181 100.0

Redni broj Seleklivne reklame Broj % 1. Strogo selekiivna 38 49,4 2. Namenjena dcci 19 24,6 3. Namenjena ženama 15 19.5 4. Namenjena muškarcima 4 5,2 5. Ne može da se klasifikuje 1 1.3 UKUPNO: 77 100,0