RTV Teorija i praksa

Najviše je strogo selektivnih spotova (49,4%), a na drugo mesto dolaze reklame namenjene đeci (24,6%). Proizvodi namenjeni ženama reklamiraju se u 19,5% od ukupnih selektivnih reklama. Najmanji broj proizvoda je namenjen muškarcima, svega 5,2 % od ukupnog broja selektivnih reklama. Ako posmatramo kategoriju strogo selektivnih spotova, možemo formirati osam vrsta reklama po selektivnosti, odnosno prema potrošačima kojima su preporučivani proizvodi namenjeni:

Tabela 8

Najzastupljenija (21%) je kategorija namenjena Ijudima sa određenim zdravstvenim tegobama (oboljenja sinusa, dijabetes, problemi oštećenja i opadanja kose...). To su proizvodi farmaceutske industrije koji se ne mogu übrojiti u lekove, ali su neka vrsta pomoći u rešavanju ovih problema. U 18,4% strogo selektivnih reklama nalaze se spotovi namenjeni poslovnim Ijudima (veliki računarski sistem, „Biznis magazin”, kancelarijski pribor...). U jednakom procentu (18,4%) učestvuju i reklame koje preporučuju koncerte, ploče i sl. Ijubiteljima muzike. Vozačima su namenjene reklame automobila, prateće opreme i pribora (15,7%). Reklame sportske opreme i sportskih manifestacija su emitovane za Ijubitelje sporta (7,9%), a isti procenat je i spotova koji, zainteresovanima za političke prilike u zemlji, preporučuju časopise specijalizovane za ovu vrstu problema.

126

Redni broj Strogo selektivna reklama Broj % 1. Namenjena Ijudima sa zdravstvenim problemima 8 21,0 2. Namenjena poslovnim Ijudima 7 18,4 3. Namenjena Ijubiteljima muzike 7 18,4 4. Namenjena vozačima 6 15.7 5. Namenjena Ijubiteljima sporta 3 7.9 6. Namenjena Ijudima koje zanima politika 3 7.9 7. Namenjena poljoprivrednicima 2 5,4 8. Namenjena TV pretplatnicima 2 5.4 UKUPNO: 38 100,0