RTV Teorija i praksa

Branislav Mirčetović naslućivao je i odgonetao mnoge spikerske zagonetke i lajne. Jednu od tih tajni - kako biti neposredan a uzdržan bilo da se čita naučna studija, važna vest ili neodložno sopštcnje - Mirčetović je otkrio još na uranku svoje spikerske karijere. Bio je odmeren, sugestivan, jasan. Osećanje mere i nenametljivost u traganjima za skladom između razuma i emocija bile su njegove osnovne spikerske vrednosti. Mirčetovićev odlazak pre nepune tri godine putem bez povratka nije bio samo ncnadoknadiv gubilak za Radio Beograd, za spikere uopšte. Taj odlazak podseća na istinu da će se spiker mirčetovićevske kulture govora teško, možda i nikako naći upravo u ovo današnje vreme koje čistoti jezika i tečnoj pravilnosti govora ne samo da ne posvećuje dužnu pažnju, ncgo ih, naprotiv, sve više ponižava, kinji, prlja. SUDBINA SILNIKA Uvek sam smatrao da su u radijskom programu repriziranja dobrih radio-dramskih tekstova bolja od premijernog emitovanja osrednjosti, pa stoga nisam jedini koji je podržao odluku Dramskog programa Radio Beograda da se posle duge pauze slušaocima ponovo ponudi Kortesovpovratak Andreja Hinga. Reč je o književnom delu čiji su sadržaj i oblik takve kovine, da im sjaj ne tamni ni posle više od dvadcsct godina od nastanka i premijcrnog oglašavanja na radio-talasima. U Kortesovom povratku Hing ukazuje na posledice varljive težnje da se pomoću ognja i mača pojedinci samozvano ovončaju slavom. Sudbina don Fransiska, Kortesove đesne ruke u najezdi konkistadora na starosedeoce Mcksika, po povratku iz pogromaškc vojne, potvrđuju drevnu mudrost o brz.oj smeni nosilaca glavnih uloga u poduhvatima z.a koje se kaže da su činioci istorije, bez obzira na to da !i su, u stvari, odenuti u podsmešljivo ruho farse, iii u svečanc odore pređanja i mitova. Kortes i njcgova nemilosrdna falanga u trenucima osvajačke zaslepljenosti i gladi za zlatom i dragim

74