RTV Teorija i praksa

U nju је uveden princip kolaža. Kompozitori su se okrenuli ka nedogmatskoj estetici Nove radio-drame. Onako kako je roman svojevremeno doživeo preobražaj postavži Nouveau roman tako se sad radio-drama izborila da postane Neues Hdrspiel. Kompozitori koji su do tog trenutka komponovali muziku za radio-dramu postaju autori tih novih radio-drama. Plodonosni period u kom je, samo u WDR, nastalo preko pedeset radio-dramskih dela kompozitora različitih nacionalnosti počeo je 1969. godine. Svi oni nastupaju kao radio-dramski autori. Mauricio Kagel, koji je pre toga komponovao, kako je sam гекао, samo neke „prerušene radio-drame” sada ostvaruje - žanr je naznačen u naslovu Stanje snimanja (Hčrspiel, Ein Aufnahmezustand). U isto vreme daje sledeču definiciju: „Radio-drama nije muzički niti literarni rod ona je akustički rod neodređene sadržine.” Sledeći ovu definiciju Kagel je do tog časa realizovao devet radio-drama za WDR 3 Horspielstudio. Koncepcija Hdrspielstudija bila je od početka komplementarna produkciji radio-drame, oslonjena na perspektivno istraživanje novih tendencija unutar akustičke umetnosti. Ona je dovela do brojnih analitičkih emisija i radioničarskih razgovora. Ovaj rad našao je 1970. programski izraz u postojećoj seriji Komponisten als Hćrspielmacher. Iste godine došlo je do prvog seminara „Kompozitori radio-drama” koji je vodio Mauricio Kagel. Seminar je nosio radni naslov „Muzika kao radio-drama”, a održan je u okviru Kelnskih kurseva Nove muzike u koprodukciji WDR radio-drame i Rajnske muzičke skole. Tokom ovog višenedeljnog kursa mladi kompozitori su upoznavali teoriju i praksu radio-drame. Tokom kursa nastale su tri radio-drame, koje su, za to vreme još neuobičajeno, javno izvedene u sali WDR, prodiskutovane i kasnije emitovane u radio-programu. Sledeći radio-dramski seminar za kompozitore održan je 1975. na Međunarodnim letnjim kursevima Nove muzike u Darmštatu. Danas ima brojnih didaktičkih radio-dramskih aktivnosli na raznim univerzitetima,

128